تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ارزش تولید ناخالص داخلی(GDP) استان در سال 1400 را حدود 270 هزار میلیارد تومان برآورد کرد.
کد خبر: ۹۴۳۲۳۱۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمد فرشکاران صبح امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: بر اساس برآورد مرکز آمار ایران در سال 1398 ارزش تولید ناخالص داخلی استان 115 هزار میلیارد تومان بوده و برآورد می‌شود این رقم در سال 1400 به قیمت جاری 270 هزار میلیارد تومان باشد.
وی بر لزوم تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در فعالیت‌های اقتصادی تاکید و اضافه کرد: در مقطع کنونی حلقه مفقوده بین حوزه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و حتی بازار، دانش بنیانی است.
فرشکاران ابراز داشت: به نظر می رسد شرکت های دانش بنیان در استان در مراحل اولیه، در یک بازار و فروش محدود گرفتار شده اند؛ در حالی که برای رشد و شکوفایی باید ارزش خود شرکت‌ها و گردش مالی آنها افزایش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای ورود به تاثیرات و تحولات بزرگ و دستیابی به خروجی های مورد انتظار لازم است بیماری های عرصه دانش بنیانی استان درمان و در فعالیت شرکت ها انسجام و پویایی ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: قصد نداریم تعداد شرکت های دانش بنیان را به شکل صوری افزایش دهیم؛ بلکه می خواهیم دانش بنیانی واقعی را تحقق بخشیم.
این مسوول آینده مسیر دانش بنیان را درخشان دانست و بر اهمیت مدیریت بازار دانش بنیان، ارائه خدمات و عرضه و تقاضای این حوزه تاکید کرد و طرح نیاز تقاضایی، تنظیم موافقت نامه ها، استفاده از ظرفیت های قانونی، ایجاد ردیف خاص اعتباری و تقویت ردیف های اعتباری موجود را برای دستیابی به اهداف دانش بنیانی ضروری دانست.
وی ارزش تولید ناخالص داخلی(GDP) استان به قیمت جاری سال 1400 را 270 هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این رقم 37 درصد مربوط به بخش صنعت، دو درصد معدن، هفت درصد کشاورزی و 53 درصد مربوط به حوزه خدمات است.
در این جلسه راهکارهای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات