رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان در رونمای از پوستر اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم شعار این اجلاسیه را « تعهد سرخ از حجره تا سنگر» اعلام کردند
کد خبر: ۹۴۳۲۳۲۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،  صبح امروز نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی عربپور رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان و سردار محمد علی نظری جانشین فرماندهی سپاه ثارالله جهت تشریح برنامه های کنگره شهدا روحانی استان و شهدای مدافع حرم کشور در موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی عرب پور در این جلسه اظهار کرد:  روحانیت شیعه همواره در طول تاریخ بر تارک جهان شیعه درخشیدند و هر کجا احساس می شدن اسلام نیاز به کمک دارد روحانیت پیشتاز بود

وی ادامه داد: نقش سازنده روحانیت در زلزله بم، کرونا و قابل تقدیر است و  در دوران دفاع مقدس هم روحانیت بر خاکریزها  پیشتاز بودند و در کنار رزمندگان حضور داشتند .

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان  افزود: کنگره شهدای روحانی مدافع حرم قرار بود در سال 98 برگزار شود که با شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و بعد شیوع ویروس کرونا  روبه‌رو شدیم.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:  به دلیل اینکه حاج قاسم فرمانده طلبه‌ها در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بوده اجلاسیه کنگره شهدای روحانی مدافع حرم به استان کرمان پایتخت مقاومت اسلامی واگذار شده است.

وی افزود: در مقدمه این اجلاسیه؛ کنگره ۳۹شهید روحانی مدافع حرم کشور به میزبانی کرمان برگزار می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: چهار هزار شهید روحانی در سطح کشور داریم که از این تعداد 145 شهید مربوط به استان کرمان است

 

این مقام مسئول ادامه داد: 39 شهید مدافع حرم روحانی در کشور داریم که خانواده این شهدا به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم به کرمان سفر می‌کنند و امیدواریم میزبانی خوبی از آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم روحانی در دستور کار بوده و با حضور مسئولان در حال انجام است گفت: شهید بیاضی‌زاده و شهید دهقانی دو طلبه شهید مدافع حرم از استان کرمان و اهل شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک هستند.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی استان در پایان ضمن رونمای از پوستر اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم شعار این اجلاسیه را « تعهد سرخ از حجره تا سنگر اعلام کردند

 

ارسال نظرات