خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: ۹۰ خانه هلال در استان فعالیت می کند. به دنبال توسعه این خانه ها هستیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۳۹۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات جمعیت هلال احمر برگزار شد.

دکتر حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این نشست با اشاره به سفر ریاست جمهوری و اعتبارات اختصاص یافته به هلال احمر بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه انجیلاق اختصاص یافت و ده میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل بقیه پایگاه های استان اختصاص یافت. همچنین در سفر دکتر کولیوند طی تفاهم نامه ای، پنجاه میلیارد تومان شامل ساخت پروژه انجیلاق شد.

وی گفت: پروژه انجیلاق مرکز عملیات پشتیانی امداد و نجات استان است و با توجه به معین بودن قزوین برای استان تهران این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با توجه به توسعه شهر، خطر پدافند غیرعامل برای پل های داخل شهر وجود دارد. لذا وجود پروژه انجیلاق امری ضروری است که در همین راستا ده هکتار زمین در انجیلاق برای ساخت این پروژه اختصاص یافت.

آصفی اظهار کرد: کارهای اجرایی این پروژه انجام شد و تا کنون ۳۷ درصد پیشرفت داشته و با توجه به اعتبارات پیش بینی شده امیدواریم این پروژه به زودی به اتمام برسد. این مرکز در مواقع بحرانی می تواند بسیاری ازتاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه عنوان کرد: طرح سفیران بشردوستی به دبیرخانگی استان قزوین با حضور دبیرکل فدراسیون هلال احمر در استان برگزار شد و در فدراسیون این طرح مطرح شده و در تلاش برای جهانی شدن این طرح هستیم. امروز اگر حرفی از بشردوستی و صلح وجود دارد قطعا این امر مختص ایران است چرا که فرهنگ ما با فرهنگ اسلام و الگوگیری از پیامبر مهربانی تلفیق شده و ایران اولین کشوری است که می خواهد به صورت همایش بین المللی طرح سفیران بشردوستی را اجرا کند.

وی با اشاره به پویش رفیق خوشبخت ما افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، پویش رفیق خوشبخت ما در معرفی شخصیت شهید سلیمانی بعنوان یک الگوی کامل صلح و دوستی اجرا شد. شعارهای فدراسیون، جهان شمولی، صلح، بشردوستی است که شهید قاسم سلیمانی یک الگوی عملی برای اهداف صلیب سرخ است و این شهید گرانقدر می تواند شعارهای هلال احمر را به دنیا معرفی کند و پیام وی به دنیا این است که در سایه صلح با یکدیگر زندگی کنیم و اگر به درستی این شعارها محقق شود قطعا مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

آصفی یادآور شد: یکی از اتفاقات خوب تشکیل مجمع خیرین هلال احمر بود که در زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان پای کار آمد و استان قزوین با همین ظرفیت خیرین، سومین استان کشور در جمع آوری کمک های مردمی برای این استان ها بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حوزه مددکاری حدود ۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان جهت درمان و توزیع بسته های معیشتی هزینه شده و در همین راستا ۳ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در ماه رمضان بین جامعه هدف توزیع شد و بیشتر تلاش ما ایجاد کمک ها جهت تهیه دارو و درمان است.

وی با اشاره به فعالیت داروخانه هلال احمر قزوین افزود: در حوزه درمان جزو موفق ترین داروخانه های کشور و بعد از استان البرز جزو دو داروخانه برتر کشور هستیم. همچنین مرکز فیزیوتراپی و مددکاری هلال احمر خدمات را با قیمت خیریه انجام می دهد. حوزه درمان هلال احمر، خودگردان است و از طریق درآمد خود اداره می شود اما با همه شرایط در خدمات ما خللی وارد نشده است.

آصفی با اشاره به انبارهای لجستیک هلال احمر استان بیان کرد:انبارهای لجستیک دارای وضعیت خوبی هستند هر چند با سطح ایده آل فاصله دارد. وضعیت لجستیک و امدادی نیز در شرایط خوبی است هرچند تجهیزات زیادی نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد.

وی گفت: ۹۰ خانه هلال در استان فعالیت می کند. به دنبال توسعه این خانه ها هستیم. ما می توانیم با استفاده از ظرفیت خانه های هلال ظرفیت خیرین را نیز جمع بندی کنیم تا بتوانیم در هر محله با این ظرفیت کارهای خیریه انجام دهیم. یکی از وظایف خانه های هلال در حوزه امداد و نجات است. بحث دیگر، تمرکز انبارهای ذخیره های احتیاطی است که از طریق خانه های هلال این انبارهای ذخیره احتیاطی در سطح استان پخش می شود و در صورت هر گونه اتفاقی می توانند به امدادهای اولیه بپردازند تا نیروهای امدادی در محل حاضر شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه عنوان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، تیم درمان اضطراری ما در خانه هلال شهر الوند مستقر می شود که هم خدمات رسانی به مردم بوده و هم مانوری برای جمعیت هلال احمر است که تیم های درمانی در این برنامه انجام دهات دهی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به اجرای برنامه های ویژه هفته هلال احمر اظهار کرد: در هفته هلال احمر، تجلیل از خانواده شهدا هلال، تجلیل از خانواده همکاران و اعضای هلال، اضافه شدن رشته های مددکاری پس از بحران، دیپلماسی بشردوستی و پدافند غیرعامل در خدمات امدادی به رشته های موسسه علمی کاربردی هلال احمر از برنامه های این هفته بود.

آصفی گفت: امداد و نجات یک کار تخصصی است و تلاش ما معرفی وجهه بین المللی هلال احمر به تمام دنیاست. در حال حاضر ۱۵ پایگاه ثابت جاده ای، یک پایگاه هوایی، ۶ پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستانی در استان قزوین خدمات ارایه می دهند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها