خبرهای داغ:
همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه ما از مدیران استان این است که جایگاه مدیریت و خدمت‌رسانی را ارتقا دهند.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۸۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی‌بابایی در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان همدان که در خانه معلمان همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر جزء مردمی‌ترین خدمت‌رسان‌هایی است که در جامعه شکل می‌گیرد.

وی افزود: هلال احمر جزء خادم‌ترین و بی‌ادعاترین سازمان‌های مردمی است که به هم نوع خود کمک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هلال احمر از به وجود آمدن برخی دردها جلوگیری کرده است، ادامه داد: با حضور سازمان هلال احمر برخی دردها کاهش یافته است و با کمک صادقانه خود لبخندها را بر لب بسیاری از مردم می‌آورد.

وی با بیان اینکه ما علاقمند هستیم جمعیت هلال احمر در استان همدان بیشتر نقش‌آفرینی کند که این نقش‌آفرینی به دلیل موقعیت جغرافیایی همدان است، گفت: در حال پیگیری هستیم که همدان به عنوان پشتیبان منطقه‌ای معرفی شود که استان‌های همجوار را هم بتواند پشتیبانی کند که با حضور دکتر کولیوند که از مدیران توانمند هستند در جمعیت هلال احمر کشور این اقدام شدنی است.

حاجی بابایی با بیان اینکه مطالبه ما از مدیران استان این است که جایگاه مدیریت و خدمت‌رسانی را ارتقا دهند، ابراز کرد: دولت اراده خود را مصمم کرده که ما هم پشتیبان او هستیم تا مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده را حل کند.

وی با بیان اینکه ما در مجلس به دولت اعلام کردیم هر کمکی لازم باشد انجام می‌دهیم و شرطش آن است که دولت خط قرمز ما که معیشت مردم است را کاملا رعایت کند که این کار را انجام می‌دهد، تصریح کرد: دولت با شروع آزمایشی این طرح با پرداخت یارانه به مردم اطمینان داد و اخبار واصله نشان می‌دهد که دولت باید وسعت پرداخت یارانه را افزایش دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص یارانه‌های قطع شده تجدیدنظر کند و تعداد افراد و گروه‌های آن را افزایش دهد، گفت: دولت باید تمام توانش را به کار بگیرد تا اقلام و اجناس را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم باید در فروشگاه‌ها به اندازه کافی وجود داشته باشد، ابراز کرد: طبق گزارش‌های رسیده همه استانداری‌ها به خصوص استانداری همدان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند که فضا را به شکلی آماده کنند که همه اقلام در دسترس باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه فضای کشور از نظر تهیه مواد اولیه و مواد مورد نیاز مردم خوب است، عنوان کرد: تبلیغات علیه دولت از جاهای گوناگون صورت گرفته که نباید توجه کرد و این اطمینان وجود دارد که دولت در تهیه مواد کوتاهی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مردم باید به دولت کمک کنند تا از این معبر عبور کنیم، تاکید کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای مردم حذف نشده و برای دولت حذف شده است که تغییر سیاست داده‌ایم، به این معنا که یارانه از وارد کننده گرفته شده و به مردم داده می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار نفت فروختیم و مبلغ ۱۵.۶ میلیارد دلار به افرادی داده شده که نهاده کشاورزی وارد کنند و در سطح کشور توزیع کنند، حال سیاست این است که آن پول باید به عنوان یارانه باشد اما مستقیم به خود مردم اختصاص داده شود با این شرط که در طول زمان افرادی که بیش از حد مصرف می‌کنند و وضعیت بهتری دارند کمتر یارانه پرداخت شود و افرادی که وضعیت ضعیف‌تری دارند یارانه بیشتری بگیرند که این اقدام مصداق عدالت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح باید خوب اجرا شود، گفت: باید به حدود ۵ دهک به صورت جدی و ۷ دهک به صورت کاملا حساب شده کمک‌ها انجام پذیرد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه اقشار کم درآمد جامعه و افراد متوسط جامعه باید کاملا تحت پوشش یارانه قرار بگیرند که آسیبی به مردم وارد نشود؛ این اقدام خط قرمز رهبری و مجلس است، خاطرنشان کرد: اگر از این معبر عبور کنیم می‌توان گفت وضعیت اقتصادی کشور ما دگرگون خواهد شد.

وی افزود: برای پرداخت یارانه به مردم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت گذاشته‌ایم و اعلام کرده‌ایم، جا دارد این مبلغ بیشتر شود به شرطی که طوری عمل کند که معیشت مردم به سختی نیافتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات