خبرهای داغ:
همدان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در سال جاري به مناسبت یکصد سالگي جمعيت ٨ هزار خدمت به ياد و نام ٨ هزار شهيد سرافراز استان از سوي هلال احمر استان ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۹۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی سنجربیگی در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر شهرستان همدان که در خانه معلمان همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: هفته هلال احمر سالروز تولد هانری دونان است که بنیانگذار نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

وی با بیان اینکه هانری دونان در سال ۱۸۶۲ تحت تاثیر جنگ‌ها و صحنه‌های رقت بار جنگ کتاب خاطراتی را منتشر کرد، افزود: وی از جامعه جهانی تقاضا کرد که امکاناتی در زمان صلح و آرامش وجود داشته باشد و جمعیت‌‌های امدادی با داوطلبان ایثارگر کاملاً صالح تشکیل شوند که هدفشان مراقبت از زخمی‌ها در زمان جنگ باشد که این خواسته مورد استقبال جامعه جهانی قرار گرفت و مبنای پیدایش نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در جهان شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: هانری دونان نمی‌دانست که ۱۲۰ سال بعد در مشرق زمین و در هگمتانه امدادگری به اسم هادی غروی پیدا می‌شود که نه تنها در زمان جنگ به زخمی‌ها کمک می‌کند بلکه به جنگجوی اسير دشمن از خون خود تزریق می‌کند، همان جنگجویی که ساعتي قبل تعدادي از همشهریان این امدادگر را با بمباران شهر به شهادت رسانده بود و این درسی است برای نجاتگران که باید توجه داشته باشند و پيروي از مكتب حضرت علی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه در استمرار حرکت بین المللی نهضت جمعیت‌های ملی زیادی در کشورهای مختلف تشکیل شد، گفت: در ایران در سال ۱۳۰۱ جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران شکل گرفت که امسال وارد یک صدمین سالگرد خود شده است.

سنجر بیگی با اشاره به شعار هفته هلال احمر با عنوان «یک قرن خدمت بی‌منت» ابراز کرد: اهداف این جمعیت در زمان تاسیس خود بسیار فراتر از معاهده و کنوانسیون ژنو و کمک کردن به مجروحان در جنگ بود و آن تلاش برای تسکین آلام بشری است.

وی با بیان اینکه کار در هلال احمر امدادگری است و این کار تنها با عشق انجام می‌شود، عنوان کرد: در یک سال گذشته امدادگران در سطح استان ۸۰۰ هزار خدمت به مردم شریف استان در زمان صلح ارائه کرده‌اند که باید از زحمات امدادگران تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به شهادت شهیدان خدمت «محمد عرفانیان» و امدادگر «بنفشه حسنی»، ياد ١٦ شهيد امدادگر را گرامي داشت و گفت: در سال جاري به مناسبت یکصد سالگي جمعيت ٨ هزار خدمت به ياد و نام ٨ هزار شهيد سرافراز استان از سوي هلال احمر استان ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری در راستای تجلیل از خدمات ارزشمند استاد غروی در 6 دهه گذشته، یکی از خیابان‌های همدان به نام ایشان مزین خواهد شد.

* اقدامات امدادگران و داوطلبان از عشق و علاقه نشأت گرفته است     

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و کتاب سعادت‌بخش انسان‌ها و بشریت است، اظهار کرد: قرآن کم و کاستی ندارد و همه وحی الهی است که حقیقت عالم وجود است.

حجت الاسلام ثابتی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه اگر شخصی فردی را از مرگ نجات دهد به مانند این است که همه مردم را نجات داده است، عنوان کرد: طبق روایات صواب این کار با صواب هزار حج مقبول برابری می‌کند از صواب آزاد کردن یک هزار برده در راه خدا هم بالاتر است.

وی ابراز کرد: خدمات داوطلبانه در این عالم پاداش داده نمی‌شوند و خداوند در آخرت از آنها تقدیر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه اقدامات امدادگران و داوطلبان از عشق و علاقه نشأت گرفته است، تأکید کرد: این عشق را خدا ارزش‌گذاری می‌کند و پاداش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران و داوطلبان در همه حوادث و سوانح حضور دارند و در دوران کرونا در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بسیار تاثیرگذار عمل کرده است.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «کمک‌های اولیه» نوشته پیام زمانی، از امدادگر نمونه جهان استاد بی‌بدیل امداد و نجات هادی غروی و تعدادی از پزشکان داوطلب، کارکنان، نجاتگران، داوطلبان و جوانان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات