خبرهای داغ:
فرماندار قزوین؛

دولت به دنبال تحقق عدالت و مردمی‌سازی یارانه‌ها است

فرماندار شهرستان قزوین گفت: دولت سیزدهم به دنبال تحقق مردمی‌سازی یارانه‌ها و عدالت است و بحث اصلاح نظام یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تصمیم بزرگی بود که دولت به نفع مردم، محرومین و اقتصاد کشور گرفت
کد خبر: ۹۴۳۲۵۴۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عباس کاظمی فرماندار قزوین، در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی (ره) در سخنانی با موضوع بررسی و تشریح ابعاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: مسئله بسیار مهمی که در دستور کار دولت قرار گرفت جایگزینی ارز ترجیحی و استفاده بهینه از منابع ملت و بیت‌المال بود که دولت اصلاح آن را از مدتی قبل شروع کرد و در روزهای اخیر گام‌های بلندی برداشت و لازم است برای مردم توضیحاتی داده شود تا آگاه شوند.

 

وی بیان کرد: حجم سنگین سیاه نمایی دشمن، برای اقدامات دولت که جهت حل مسائل مردم انجام می‌شود موضوع تازه ای نیست. اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کرده دولت با توزیع یارانه‌ها بین خود مردم، نه در اختیار گذاشتن بین افراد فرصت‌طلب، بار گرانی‌ها را جبران کرده است.

 

فرماندار قزوین با اشاره به یارانه آرد و نان افزود: از مجموع یارانه‌ای که دولت به حوزه آرد و نان و سوخت و انرژی اختصاص می‌داد، در خوش بینانه‌ترین حالت تنها ۳۰ درصد آن به جیب مردم می‌رفت که این بی عدالتی در چنین شرایط سخت اقتصادی اصلاً قابل تحمل نبود.

 

وی با اشاره به فساد آور بودن ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی یعنی قاچاق، یک رانت بزرگ و هدر رفت منابع کشور که به سختی به دست می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌داد بخش‌های زیادی از یارانه‌های اختصاصی به تولید و کالا، دستخوش قاچاق می‌شد و در دسترس افراد سودجو و فرصت طلب قرار می‌گرفت، بنابراین، این مسیر باید به نفع مردم اصلاح می‌شد و یارانه‌ها باید در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

 

وی تصریح کرد: واردات گندم به دلیل سیاست‌های غلط دولت قبل به دولت جدید تحمیل شد و امروز دولت بابت هر تن گندم ۶۷۴ دلار پرداخت می‌کند اما به قیمت ۱۰۰ دلار به کارخانه تولید ماکارونی اختصاص می‌دهد، با این دلار اختصاصی چهار برابر نیاز کشور ماکارونی تولید می‌کنیم که تنها یک چهارم آن داخل کشور مصرف و سه چهارم صادر می‌شود و سود این صادرات عجیب و غریب به جیب افراد خاصی می‌رود و هیچ سودی به حال ملت ندارد.

 

این مسئول بیان کرد: امروز توزیع یارانه در حوزه‌های مختلف ناعادلانه است و هر کسی که بیشتر مصرف می‌کند بیشتر یارانه می‌گیرد که کاملاً اشتباه است، اینکه کسی چهار اتومبیل دارد و از یارانه بنزین چهار اتومبیل استفاده می‌کند در مقابل کسی که هیچ اتومبیلی ندارد ظلم و بی‌عدالتی است.

 

وی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان، بیان کرد: اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم باید جلوی هدررفت‌ منابع را بگیریم. تا زمانی که تولید اتفاق نیفتد، ارزش جایگاه پولی و ارزش ریال افزایش پیدا نخواهد کرد و قدرت خرید مردم بالا نخواهد رفت، وقتی این منابع کنترل شد تمام منابع حاصل از جایگزینی ارز ترجیحی به خود ملت سپرده می‌شود و وقتی مقابل این مسیر غلط و فسادآور و رانتی گرفته شد بسیاری از منابع در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا زیرساخت‌ها را اصلاح کند.

 

فرماندار قزوین گفت: دولت سیزدهم به دنبال تحقق مردمی‌سازی یارانه‌ها و عدالت است، طبیعی است که در این میان اقلیتی که اصلاح نظام یارانه‌ها به ضرر آن‌هاست با دروغ‌پردازی مقابل این تصمیم درست می ایستند و جنجال می کنند؛ در این میان مردم باید هوشیار باشند و در دام دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه گرفتار نشوند.

 

کاظمی در پایان با اشاره به حضور همیشه مردم در صحنه؛ گفت: بحث اصلاح نظام یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تصمیم بزرگی بود که دولت به نفع مردم، محرومین و اقتصاد کشور گرفت، دولت تلاش می‌کند رانت خواری‌ها کنار گذاشته شود؛ کار درستی که دولت آن را آغاز کرده است و باید با همکاری آحاد مردم به نتیجه مطلوب برسد تا رشد اقتصادی نیز محقق شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها