خبرهای داغ:
رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد

حفظ و حمایت از حقوق عامه بالاترین وظیفه دستگاه قضا است

تبریز- رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان شرقی بالاترین وظیفه دستگاه قضا را حفظ وحمایت از حقوق عامه نام برد و گفت: یکی از معضلات و مشکلات موجود عدم اجرای احکام است که باید در کنار حفظ حقوق عامه به اجرای احکام در سریعترین زمان ممکن توجه شود.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۸۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌الهی عصر امروز شنبه در مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خداآفرین با تاکید بر کاهش فاصله زمانی بین کشف جرم و اجرای احکام در پرونده های کیفری تشکیل شورای پیشگیری به منظور اولویت بندی مسائل خاص در حوزه جرائم وآسیب ها را خواستار شد .

حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضا ،در دسترس بودن مسئولان قضایی و حضور در مساجد به منظور رسیدگی به مشکلات، کاهش زمان دادرسی، تعامل با تمامی دستگاههای شهرستان به منظور هم افزایی در جهت رفع مشکلات مردم، پیشگیری از ساخت و ساز در حریم بستر رودخانه و برخورد قاطع با متخلفان تغییر کاربری اراضی زراعی و همچنین جدیت در تحقق شعار سال و کمک به تحقق برنامه های اقتصادی دولت از جمله مواردی بود که رییس کل دادگستری استان در این جلسه به آنها تاکید کرد.

فرماندار خداآفرین نیز در این جلسه با تمجید از عملکرد مطلوب و نقش موثر و هدایتگر و تلاش های دادستان سابق در این شهرستان گفت همه مسئولان باید با اتحاد و همدلی و هم افزایی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند .

علی اکبر نکونام گفت: دستگاه قضا برای حل مشکلات و حفاظت از حقوق عامه مردم به تمام سازمانها ورود می کند .

وی افزود: باید تلاش کنیم با تعامل، هم افزایی و همدلی با سایر ارگانها در راستای محرومیت زدایی و توسعه شهرستان گام موثری برداریم .

نماینده مردم شهرستانهای کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه سیمای قضایی شهرستان خداآفرین را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : انتخاب افراد شایسته و صلاحیت دار لازمه دستگاه قضایی است چرا که منصب قضا از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

حسین حاتمی با اشاره به اینکه الزامات دینی در چهارچوب قضا تبلیغ می شود، هم افزایی دستگاهها به منظور خدمات بیشتر را خواستار شد .

وی همچنین با بیان اینکه مسیر نظام مسیر اقتدار و ثبات است و اصلاحات اخیر با شیوه نامه ها نیاز امروز و ضروری است، گفت: اهمیت اصلاح اقتصادی و آزادسازی قیمتها برای آرامش جامعه است و باید با مدیریت آگاهانه منابع مالی وآگاه سازی اهداف این اقدام از جهت گیری های عامدانه جلوگیری شود .

در این مراسم جمیل خانی به عنوان رییس جدید دادگستری و یوسف محمدیان به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب دادگستری خداآفرین معرفی شدند و از خدمات حسن حضرتی قدردانی شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها