دامغان_ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری رویداد پژوهشی «دامغان، نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ» خبر داد و گفت: این رویداد در هفته میراث فرهنگی در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. 
کد خبر: ۹۴۳۲۵۹۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی قاسمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تشکل مردم نهاد خانه تسنیم در هفته میراث فرهنگی، میزبان رویداد پژوهشی بزرگ با عنوان «دامغان نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ» در دانشگاه دامغان است. 

قاسمی بیان کرد: این رویداد پژوهشی با حضور صاحب نظران کشوری در حوزه‌های باستان شناسی، معماری و مرمت، اسطوره شناسی و تاریخ، پژوهش هنر،در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود. 

وی گفت: تجلیل از دکتر اسماعیل یغمایی باستان‌شناس و پژوهشگر منطقه باستانی تپه‌حصار دامغان و آیین رونمایی از شمایل طلایی شاخ قوچ تپه‌حصار از برنامه‌های این رویداد پژوهشی می باشد. 

قاسمی با اشاره به اینکه شهرستان دامغان با برخورداری از آثار متعدد تاریخی و باستانی، کهن شهر ناشناخته ایران است، تصریح کرد: دانشگاه‌های دامغان، آزاد اسلامی، پیام نور، شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان در اجرای این همایش مشارکت دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دامغان بهره‌گیری از دیدگاه‌های فنی و علمی کارشناسان و صاحب‌نظران را در شناسایی و مرور ظرفیت‌ها و کاستی‌های فنی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی را مؤثر دانست و افزود: امید است این رویداد نقطه آغازی بر اتفاقات مؤثر آینده در بدنه اجتماعی و تصمیم‌ساز شهر دامغان باشد.

وی یادآور شد: دامغان از هزاران سال قبل تا به امروز، مهد زندگی انسانی و نظاره‌گر اتفاقات بزرگ تاریخ بوده و عمق هویت تاریخی و فرهنگی این شهر در مستندات و پژوهش‌های بی‌شماری نهفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها