استاندار اردبیل گفت: پرداخت یارانه به صورت گذشته افزایش پایه پولی و نقدینگی را به همراه دارد که به همین منظور باید اصلاح وضعیت اقتصادی مبنای کار باشد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۰۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

طرح اصلاح وضعیت اقتصادی در سطح کلان عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سیدحامد عاملی صبح امروز در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار داشت: رصد بازار در استان اردبیل توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی انجام می‌‌شود و هدف ما جلوگیری از به وجود آمده کمبود در تامین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم است.

وی بیان کرد: خط قرمز دولت کمبود و احتکار اقلام اساسی و مورد نیاز همچون مرغ، تخم‌مرغ و روغن است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مبارزه جدی با احتکار در دستور کار است تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای بهبود وضعیت اقتصادی جامه عمل بپوشانیم که به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

استاندار اردبیل گفت: تزریق روغن مورد نیاز بازار استان توسط شرکت‌های پخش روغن نیز باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به صورت جدی مشکلات مربوط به تاخیر در توزیع این محصول را برطرف کنیم و در این ارتباط هیچ کوتاهی و اغماضی را قبول نمی‌کنیم.

عاملی اظهار کرد: رفع دغدغه‌های مردم و اهمیت به آینده و ارتقای وضعیت جامعه بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است و در این زمینه تمام تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم با رشد و تعالی در جامعه سرمایه‌های اجتماعی را در سطح استان به مسیر پیشرفت و ترقی برسانیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وی تصریح کرد: کاهش مشکلات جامعه و نیز برنامه‌ریزی در این زمینه با هدف ارتقای وضعیت استان با مشارکت و همفکری محقق شدنی است و در این زمینه باید دلایل احصا و استخراج شود تا بتوانیم با ارائه چهارچوب‌های لازم مشکلات مربوطه را برطرف کنیم که از اهم آن می‌توان به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد.

استاندار اردبیل افزود: تخصیص یارانه‌هایی که در گذشته تخصیص داده می‌شد به این شکل بود که به صورت مناسب به دست مردم نمی‌رسید و  بیشتر دهک‌های بالا و پایین جامعه از کم‌ترین میزان آن بهره‌مند می‌شدند که به همین منظور استفاده عادلانه از یارانه در دستور کار قرار گرفت تا به صورت مستقیم به حساب مردم واریز شود.

عاملی ادامه داد: پرداخت یارانه به صورت گذشته افزایش پایه پولی و نقدینگی را به همراه دارد که به همین منظور باید به صورت اصلاح وضعیت اقتصادی مبنای کار باشد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظرات