رییس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان کبودراهنگ خبر داد
همدان-رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان کبودراهنگ از نارضایتی شدید مردم در خصوص بهای برق مصرفی در حوزه کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۵۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اصغر ملاحسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به نارضایتی شدید کشاورزان در خصوص بهای برق مصرفی اظهار کرد: مسائل و مشکلات بخش کشاورزی در زمینه افزایش قیمت در بهای برق مصرفی در سال جدید ریشه در قانون‌گذاری در مجلس جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی در خصوص ارتباط مستقیم چندین نهاد اجرایی با بخش کشاورزی افزود: هر کدام از ادارات اجرایی مصوبات قانونی مختص خود را دارند بنابراین بر اساس مصوبه قانونی اداره برق، بهای برق مصرفی طبق پروانه بهره‌برداری صادر شده از اداره امور آب محاسبه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان کبودراهنگ در تشریح برخی مشکلات موجود در خصوص پروانه‌های بهره‌برداری گفت: پروانه‌های بهره‌برداری موجود به اسم مالکینی بوده است که در دهه‌های قبل از دنیا رفته و در قید حیات نیستند بنابراین وراث و کشاورز کنونی و نسل حاضر هیچ گونه مالکیتی نمی‌توانند از خود ارائه دهند.

وی با درخواست از نمایندگان مجلس در راستای حل مشکلات کشاورزان بیان کرد: از نمایندگان مجلس خواهشمندیم در خصوص اصلاح قانون مالکین پروانه بهره‌برداری چاه‌های قانونی کشاورزی و بروزرسانی پروانه بهره‌برداری و به رسمیت شناختن کشاورزان کنونی در اداره امور آب اقدام کنند.

ملاحسینی خاطرنشان کرد:در حال حاضر هیچ یک از ادارات جهاد کشاورزی، اداره توزیع برق، امور آب و شرکت فرآورده‌های نفتی به تنهایی نمی‌توانند مشکلات بخش کشاورزی را رفع کنند چراکه همگی دستگاه‌های اجرایی هستند و قانون‌گذار نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات