خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی استان سمنان فعالیت داشتند.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۴۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مهدی کاشفی در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات بسیج علمی پژوهشی سپاه استان سمنان برگزار شد، به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات جهادی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی و اجرای رزمایش جهادگران فاطمی در این استان پرداخت و گفت: خدمت رسانی به مردم محروم در حاشیه شهرها، روستاها و محرومیت زدایی مناطق محروم و کم برخوردار از امکانات یکی از مهمترین و اصلی ترین اولویت های بسیج سازندگی است.
وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی استان سمنان در راستای اجرای رزمایش جهادگران فاطمی که از ۱۷ اردبیهشت ماه همزمان با سالروز بسیج سازندگی در سراسر استان سمنان به مدت ۱۰روز در عرصه های مختلف محرومیت زدایی فعالیت داشتند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عرصه فعالیت های رزمایش جهادگران فاطمی را شامل آبرسانی، لایروبی قنوات، ساخت منزل محرومان، اقتصاد مقاومتی و توسعه کارگاه های کوچک اشتغال زا، مدرسه، خانه بهداشت، توزیع بسته های معیشتی، خدمات مؤمنانه و خدمات رسانی محله ای، خدمات بهداشت و درمان، دندانپزشکی، دامپزشکی، خدمات آموزشی و مهارت آموزی، فرهنگی، کشاورزی، اهدای جهیزیه و خدمات عمومی عنوان کرد که در طول ۱۰ روز گذشته به نحو مطلوبی به همت جهادگران بسیجی در استان سمنان انجام شده است و امروز اختتامیه این رزمایش در شهرستان های مختلف استان برگزار خواهد شد.
کاشفی با اشاره به اینکه حضور داوطلبانه گروه های جهادی در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم مناطق محروم نمونه بارز کار جهادی و انقلابی است، گفت: گروه های جهادی منابع انسانی و ظرفیت اثرگذار بسیج سازندگی محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۳۴ گروه جهادی در عرصه های مختلف در استان سمنان تشکیل داده ایم که این گروه های جهادی در ۱۴ عرصه مختلف از جمله عمرانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، آسیب های اجتماعی، سلامت، بهداشتی، کشاورزی، دامداری، عشایری، علمی و آموزشی، هنر و رسانه، دانش بنیان و ... سازماندهی شده اند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبرمعظم رهبری گفت: بر این اساس توجه به عرصه دانش بنیان را در دستور کار برنامه های بسیج سازندگی در سال جاری قرار داده ایم و به همین منظور ۱۱گروه جهادی دانش بنیان را در استات تشکیل داده ایم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه گروه های جهادی هم در عرصه جنگ نرم و هم در عرصه جنگ سخت پشتوانه نظام هستند، گفت: در حوادث مختلف استانی و برون استانی از جمله سیل و زلزله اعزام و سازماندهی گروه های جهادی را در دستور کار داریم.
وی افزود: اعزام 70 گروه جهادی به زلزله سی سخت و ترمیم 180 واحد مسکونی، حضور 200 جهادگر در سیل چم مهر لرستان و ترمیم 200 واحد مسکونی و اهدا 400 سری لوازم منزل در این مناطق، اعزام 150 گروه جهادی به پلدختر لرستان در جریان سیل این استان، ترمیم 100 واحد مسکونی در این منطقه و اعزام 180 ترلی کمک به مردم سر پل ذهاب کرمانشاه تنها بخشی از خدمات گروه های جهادی استان سمنان در چند سال اخیر در خارج از استان سمنان بوده است.
وی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در استان سمنان افزود: همچنین 48 گروه جهادی در منطقه کالپوش و 35 گروه جهادی در جریان سیل روستاهای جنوب دامغان فعالیت داشته اند.
کاشفی با بیان اینکه کرونا صحنه اوج خدمت رسانی گروه های جهادی بوده است اظهار داشت: در استان سمنان در دوران کرونا 145 گروه جهادی در حوزه تغسیل و تدفین اموات کرونایی، 370 گروه در بحص شناسایی بیماران، 229 گروه در حوزه تولید ماسک و 225 گروه جهای در حوزه ایستگاه سلامت فعالیت داشته اند.
وی با بیان اینکه فعالیت جهادگران در رزمایش مواسات در 21 عرصه بوده تاکنون بیش از 424 میلیارد تومان خدمات به نیازمندان استان در این رزمایش ارائه شده است افزود: توزیع بیش از 417 هزار بسته معیشتی، 1282 سری جهیزیه، 1005 تبلت و آزاد سازی 134 زندانی تنها بخش هایی از این خدمات بوده است.
وی افزود: در این دوران 60 کارگاه فعال تولید ماسک توسط گروه های جهادی ایجاد و 215 دستگاه اکسیژن ساز، بیش از 75 هزار پک بهداشتی و بیش از 6 هزار نهزارنسخه دارو توسط این گروه ها تحویل مردم و بیماران شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان افزود: در حوزه رفع موانع تولید نیز تاکنون 61 کارخانه در استان توسط گروه های جهادی و مجموعه سپاه و بسیج رفع موانع و احیا شده است.
وی با اشاره به تشکیل 550 صندوق قرض الحسنه اشتغال زا با بیش از 53 هزار عضو در استان افزود: 72 شرکت تعاونی از این صندوق های قرض الحسنه ایجاد شده و در سال گذشته 1446 شغال خانگی ایجاد شده است .

کاشفی با اینکه در حوزه عمرانی در سال گذشته کار آبرسانی به 36 روستا استان انجام شده است افزود: در سال جاری نیز کار آبرسانی به 52 روستای استان در حال انجام است.
وی افزود: تلاش ما این است طبق برنامه تا سال 1402 هیچ روستایی در استان با مشکل آب رو به رو نباشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با شاره به اجرای پروژه های متعدد در حوزه مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی گفت: ساخت 100 مسکن برای مددجویان کمیته امداد، 112 مسکن برای مددجویان بهزیستی . بیش از 250 منزل مسکونی برای معسرین بسیجی و 200 واحد مسکن ملی در مناطق محروم تنها بخشی از پروژه های حوزه عمرانی بسیج سازندگی در سال جاری است.
کاشفی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی در اجرای پروژه های حوزه راه ها نیز افزود: 5200 تن قیر در سال جاری با تلاش های صورت گرفته به استان تخصیص یافته که کار آسفالت راه های روستایی و بین مزارع در مناطق محروم در حال انجام است.
وی با اشاره به همکاری گروه های جهادی با بازرسین اصناف و اداره صمت در جهت کنترل قیمت ها در بازار نیز افزود: همه گروه های جهادی بسیج سازندگی در حوزه اصناف آماده حضور در بازار بوده و با هماهنگی های صورت گرفته این گروه های جهت کنترل قیمت ها و نظارت بر عرضه وارد بازار شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها