خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از برگزاری مانور دو روزه بهداشت و درمان اضطراری با رویکرد بهداشتی و درمانی، توان‌بخشی، امدادی، فرهنگی و آموزشی در شریفیه خبر داد
کد خبر: ۹۴۳۳۰۷۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مانور بهداشت و درمان اضطراری به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر در شریفیه قزوین برگزار شد.

 

 دکتر حسن آصفی در این رابطه اظهار کرد: مانور بهداشت و درمان اضطراری به مدت دو روز و به مناسبت هفته هلال‌احمر و یکصدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر با هدف توان‌افزایی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری و حفظ آمادگی تیم‌های امدادی و تیم حمایتهای روانی سحر در شهر شریفیه برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این مانور با رویکردهای بهداشتی و درمانی، توانبخشی، امدادی، فرهنگی و آموزشی به همت معاونت‌های بهداشت، درمان و توا‌نبخشی، امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و آموزش جمعیت هلال‌احمر استان قزوین برگزار شد در ادامه افزود: تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنسین دارویی، کارشناس تغذیه، کارشناس روان‌شناسی و بهداشت محیط، ارتوپد فنی و مددکاری، خدمات خود را رایگان در این منطقه ارائه دادند.

 

آصفی ادامه داد: در این مانور تیم حمایت های روانی سحر نیز متشکل از دو گروه تخصصی PFA ( کمکهای اولیه روانشناختی) و CFS (فضای دوستدار کودک) فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و خدمات روانی و برنامه های فضای دوستدار کودک را به اجرا درآوردند و اقلامی از قبیل کتاب، نوشت افزار و اسباب بازی را بین کودکان این منطقه توزیع کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: عملیات جست‌وجو و نجات با پیش فرض وقوع زلزله در این مانور نیز برگزار شد که جستجو و رهاسازی مصدوم فرضی توسط تیم های امداد و نجات و تیم واکنش سریع، تیم توانا و فعالیت میدانی تیم سحر جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مانور بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها