خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین
حجت الاسلام مومن گفت:پیامبر اکرم(ص) می فرمایند؛ یک روز مرزبانی در راه خدا از دنیا و تمام متعلقاتش بهتر است. گزاف نیست که بگوییم حضور شما عزیزان در مناطق مرزی بهترین نوع جهاد است
کد خبر: ۹۴۳۳۲۳۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین؛ با بسیجیان و رزمندگان مدافع مرزهای ایران در این یگان دیدار کرد.

 

وی با اشاره به روایت استقبال پیامبر از جهادگران در بازگشت از جنگ گفت: پیامبر مهربانی خطاب به رزمندگان خود فرمودند؛ شما جهاد اصغر را انجام داده اید، خدا شما را کمک کند. در جهاد اکبر سوال شد جهاد اکبر چیست فرمود جهاد با نفس و مبارزه با آن. 

 

حجت الاسلام مومن اظهار کرد: از ابتدای تاریخ تا اکنون دشمنان فراوان داشتیم و داریم و اگر تا امروز این علم برپا می باشد مدیون سه شخصیت می باشیم یک رهبری الهی از پیامبر اکرم(ص) تا ولایت فقیه که در طول آن می باشد توانسته اند مردم را به سمت الله سوق دهند. دوم اهل علم کسانی که در جبهه علمی هستند و شبانه روز با علم خود توانسته اند جهالت و نادانی را از مردم دور کنند..

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: سوم افرادی که درحال رزم هستند. آنهایی که با خون خود مکتب و دین را حفظ کرده و امنیت را برای مردم به ارمغان آورده اند.

 

وی با اشاره به گروه سوم افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند؛ یک روز مرزبانی در راه خدا از دنیا و تمام متعلقاتش بهتر است. گزاف نیست که بگوییم حضور شما عزیزان در مناطق مرزی بهترین نوع جهاد است.

 

حجت الاسلام مومن در ادامه با اشاره به جهاد با نفس اذعان کرد: معنی نفس، خود انسان و خواسته‌هایش است و همین نفس سرسخت‌ترین دشمن تک تک افراد است و قطعاً با آن باید مبارزه کرد که در مورد مبارزه با نفس که نفس اماره می‌باشد دو دیدگاه وجود دارد. یک دیدگاه عزلت نشینی و بریده شدن از تمام مادیات و دنیا و متعلقات آن و دوم دیدگاه تعادل و عدم وابستگی به دنیا و متعلقاتش که دین و آیین مورد اول یعنی عزلت نشینی را مردود شمرده و مورد دوم را تعریف می‌کند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین، با اشاره به مراحل مبارزه با نفس یادآور شد: مبارزه با نفس چندین مرحله دارد که عبارتند از: شناخت نفس و تفکر و تعقل در مورد آن، توجه به فرجام و سرانجام تبعیت از هوای نفس، توجه به درک و حضور خداوند متعال که هم شاهد است و هم قاضی، پند پذیری و نصیحت شنوی، کنترل حواس و چشم و نگاه حرام به نامحرم که اولین آسیب آن قیاس می باشد،‌ حفظ خیال و اوهام، رعایت تقوا که مثل ترمز عمل می‌کند چرا که انسان را به مقام انّ اکرمکم عندالله اتقکم می رساند و صبر که مهمترین مراحل مبارزه با نفس است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها