بیش از ۴۶ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند/ دکتر دهراب پور از چهره های درخشان عرصه سلامت است

سرپرست معاونت آمار ،فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: ۴۶ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۵۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، احمد رستمی در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در یکی دو سال گذشته خدمات بسیار خوبی در حوزه سلامت در بحث خدمات الکترونیک،  نسخ الکترونیک و الکترونیکی شدن خدمات که در قانون برنامه پنجم و ششم نیز آمده بود انجام شده است. 

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نسخ به صورت کاملا الکترونیکی نوشته و تحویل مردم می شود که بیماران می توانند به سوابق بیمه ای و درمانی خود دسترسی داشته باشند.

رستمی ابراز داشت: موضوع دیگر که برای صیانت از سلامت طی دو هفته اخیر مطرح شد پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر  از مردم در دهک های یک تا سه بدون دریافت هیچ هزینه ای زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به صورت پیامکی به آنها اعلام شد که زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که گام مهمی در پوشش بیمه همگانی بوده و در این شرایط سخت تحریم ها انجام شده است .

سرپرست معاونت آمار ،فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ابراز داشت: در حوزه خدمات ناباروری و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی جمعیت افراد زیادی تحت پوشش و مورد حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند .

وی گفت : بیمه سلامت محروم ترین قشر جامعه را زیر پوشش دارد که بیشترین آنها را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.

رستمی افزود: براساس آمار ۴۱ میلیون نفر پیش از این زیر پوشش بیمه سلامت بودند که امسال نیز پنج میلیون و ۵۰۰ نفر به تعداد آنها افزوده شده است. 

وی در ادامه از خدمات غلامرضا کاظمی مدیرکل پیشین بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد و گفت : دکتر کیان دهراب پور مدیرکل جدید بیمه سلامت استان که امروز به طور رسمی منصوب شدند نیز دارای از چهره های شاخص حوزه سلامت و داری کارنامه درخشانی است که نظام سلامت را به خوبی می شناسد و همین امر مسئولیت وی را سنگین تر می کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات