خبرهای داغ:
نشست کنگره ۴ هزار شهید روحانی، روز چهارشنبه با عنوان «اسلام ناب محمدی و حاکمیت ارزش‌ها» با حضور شماری از علما و اساتید حوزه علمیه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۵۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در این نشست اظهار داشت: از نظر جمعیت اقشار مختلف مردم، جامعه روحانیت با ۴ هزار شهید بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن اکبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی در قم ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری این کنگره در شهر مقدس قم تاکید کردند و این کنگره در نهایت با حدود سه سال تاخیر بخاطر همه گیری بیماری کرونا، در چهارم خردادماه ماه سال جاری ترتیب خواهد یافت.

وی بیان داشت: به همین مناسبت اعزام روحانیان جانباز به شهرهایی مانند مشهد، قزوین، کرمان و اهواز و تجلیل از این افراد در دستور کار کنگره قرار گرفته است.

اکبری با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس ۲۲۱ روحانی، مسوولیت فرماندهی را عهده دار بودند، تصریح کرد: در راستای کنگره ملی شهدای روحانیت ۵ همایش تخصصی در ۳۱ استان کشور برگزار شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم یادآور شد: نمایشگاه آثار شهدای روحانی ۳۱ استان کشور به میزبانی شهر قم به زودی در مصلای قدس این شهر برپا خواهد شد.

رئیس انتشارات حماسه یاران و از راویان دفاع مقدس نیز در ادامه این نشست ابراز داشت: شهدای روحانی در طول دوران دفاع مقدس مخلصانه در کنار رزمنده ها جنگیدند و همچنان پیکر ۹۳ شهید طلبه شناسایی نشده است.

سردار حسین کاجی با بیان اینکه حدود ۵۷۰ طلبه فقط در دوران آزادسازی خرمشهر به مقام شهادت رسیدند، ادامه داد: در منطقه عملیاتی شلمچه ۸۳۰ طلبه رزمنده شهید شدند ولی هنوز در خصوص شهدای روحانی سخن زیادی در جامعه گفته نشده است.

وی اظهار داشت:شهدای روحانی شیعه و اهل سنت از افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس تا پای جان از آرمان های امام و انقلاب دفاع می کردند.

کاجی اظهار داشت: روحانیانی در دوران دفاع مقدس بودند که در راه انقلاب قطعه قطعه شدند و من پیکر تکه تکه شده آنها را در چفیه جمع کردم و بازگرداندم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها