خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان دزفول با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مردم کشورمان گفت: مقاومت در برابر هجمه‌های دشمن، پیام چهارم خرداد است که باید به تمام دنیا مخابره شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۸۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در سالن جلسات شهرداری شهر امام (ره) دزفول افزود: چهارم خرداد متعلق به همه شهرستان، استان و کشور و یک روز ملی است به همین مناسبت این نشست در شهر امام برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما در تمام شهرستان به مردم چه در مرکز شهر و چه در دورترین نقطه یکسان است، گفت: باید از این ظرفیت بزرگ بهره ببریم، برنامه های چهارم خرداد را پربارتر برگزار کنیم و از گنج پنهان دفاع مقدس برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت استفاده کنیم.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه استواری انقلاب و نظام به خاطر فرهنگ ایثار و جهاد است، اظهارداشت: دشمن برای ایجاد تفرقه، تلاش زیادی کرده ولی مانند دوران دفاع مقدس نباید بگذاریم اختلالات آنها در روال کارهای عادی جامعه خللی وارد کند.

وی افزود: همزمان با هجمه‌های موشکی دشمن، وضعیت شهر عادی و بازار برقرار بود که رزمندگان با دیدن کار و زندگی عادی مردم، تشویق می‌شدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کند با انتشار فراخوان می‌تواند نظم جامعه را برهم بزند، بیان کرد: باید با روحیه استقامت و بردباری، نظم و انضباط را در هنگام سختی‌ها بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: رزمندگان هنگام سختی‌های دفاع مقدس با مسائل و مشکلاتی که پیش می‌آمد با استقامت بیشتر مردم روبرو می شدند همین امر دشمن را به ستوه آورد.

امام جمعه دزفول گفت: دولت سیزدهم برای عادلانه کردن یارانه‌ها حرکتی را آغاز کرده است زیرا پیش از این عده ای از بیت المال به ثروت آنچنانی رسیدند و عده ای نیز در فقر بودند.

وی صبر کردن هنگام سختی‌ها و دشواری ها را پیام مقاومت دانست و افزود: چهارم خرداد نه تنها یک مناسبت بلکه یک جریان و حرکت فرهنگی در جامعه است که هرچه به جلوتر می‌رویم این حرکت پویاتر و ظرفیت‌های ناشناخته این فرصت و استعدادی که خداوند به واسطه ایستادگی در اختیار ما قرار داده بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: مقاومت در برابر هجمه دشمن درس‌ها و پیام‌های فراوانی برای ما دارد چرا که اگر ملتی استقامت نداشته باشند توسط دشمن لگدمال می‌شود.

وی دزفول را گلوگاه خوزستان در دوران دفاع مقدس دانست و ادامه داد: اگر مقاومت مردم دزفول نبود دشمن این جرات را پیدا می‌کرد که به سمت شهر حرکت و آن را تصرف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول بیان داشت: اگر مرحوم آیت اله قاضی دزفولی به عنوان اسطوره مقاومت در شهر نمی‌ماند، شرایط متفاوت می‌شد و دشمن سرزنده می‌ماند.

وی با بیان اینکه طمع دشمن با استقامت مردم دزفول‌ به ناامیدی تبدیل و در عملیات فتح المبین به عقب رانده شد، افزود: نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی دزفول در برنامه‌های چهارم خرداد دیده شده است.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی یکی از مولفه‌های مهم استقامت و پایداری در برابر دشمن را همدلی و وحدت عنوان کرد و گفت: اگر همدلی نباشد نمی‌توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی افزود: اتحاد مردم دزفول در دوران دفاع مقدس به حدی بود که هنگام موشک باران وقتی مردم زیر خاک بودند نیز شعار مرگ بر آمریکا سرمی‌دادند.

امام جمعه دزفول با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد خدشه در این وحدت و همدلی بیان کرد: مهمترین محور وحدت این است که از حاشیه سازی در کشور پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز نیرو و توان خود برای مقابله با دشمن افزود: یکی از مهمترین تصمیم گیری‌ها و اقدامات کشور در حال انجام است که همه توان و استعداد ما باید صرف کمک به اجرای آن شود.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را عامل دور شدن از مسائل اصلی کشور دانست و گفت: البته در روند اجرای امور ایرادهایی وجود دارد ولی باید موقعیت شناس باشیم.

وی افزود: عده‌ای در فضای مجازی در این موقعیت به برخی مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند و زمانی که باید وحدت داشته‌باشند ذهن مردم را مشغول می‌کنند که درست نیست.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه دشمن و رسانه‌های معاند مرتب در کشور فراخوان می‌دهند و روی دزفول زوم کرده‌اند، گفت: دشمن بیشتر مواقع اختلافات فضای مجازی را مصادره و روی آنها موج سواری می‌کند لذا نباید اجازه دهیم برخی اقدامات به وحدت و همدلی ما خدشه وارد کند

اتفاقات دزفول تحریف شدند

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول خواستار موقعیت شناسی همه جناح‌ها و گروه‌ها برای جلوگیری از موج سواری دشمن در این فضا شد و اظهارداشت: اتفاقات چند شب پیش در دزفول توسط رسانه‌ها تحریف شد.

وی افزود: نه تنها آن شب گاز اشک آوری استفاده نشده بلکه هیچ آسیبی هم به ادارات وارد نشد فقط عده‌ای شعار دادند که با تدابیر اندیشیده شده، مهار شد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: دشمن در اتفاقات چند شب پیش دزفول موج سواری زیادی کرد و به دروغ اعلام کرد که در دزفول آتش سوزی شده است؛ شب گذشته نیز کلیپ‌هایی غیرواقعی از کازرون پخش کردند.

وی افزود: باید با بصیرت بیشتر، مواظب ارزش‌ها، سرمایه‌ها و گنجینه‌های فرهنگی شهرمان باشیم؛ ۲هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰۰ شهید زن و ۸۰۰ شهید بمباران سرمایه‌های کمی نیستند و باید حفظ شوند.

صدور بیانیه درصورت آسیب زدن به وحدت درست نیست

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه دشمن سعی در ایجاد ناامیدی دارد، گفت: افرادی که می‌خواهند بیانیه دهند تا ببینند چه بازخوردی دارد باید ببینند این بیانیه باعث امیدواری مردم می‌شود یا ناامیدی؟ اگر به ایجاد امیدواری مردم منجر شود ما نیز کمک می‌کنیم ولی اگر موجب تشنج و آسیب زدن به وحدت می‌شود نباید چنین شود.

وی از رسانه هایی که دروغ‌های رسانه‌های معاند را برملا کردند و جهاد تبیین کردند نیز تشکر کرد و افزود: شرایط حساس کشور اقتضا می‌کند متحد باشیم و مشتی به دهان دشمن بکوبیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بر ضرورت پیگیری ساماندهی وضعیت شهدای گمنام شهر امام(ره) دزفول و احداث بیمارستان در بخش مرکزی به نام چهارم خرداد از طریق نماینده تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم پیوندهایی که گره خوردند، انس و الفت هایی که نتیجه آن مقاومت و سربلندی همه ما شد را بازخوانی کنیم تا در فرهنگمان نهادینه شوند.

وی از مدیر آموزش و پرورش دزفول خواست طی نامه ای از وزیر آموزش و پرورش برای حضور در مراسم چهارم خرداد دعوت کند یا حداقل پیامی به مناسبت روز دزفول صادر کند.

امام جمعه دزفول همچنین خواستار نطق پیش از دستور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری وروز دزفول شد.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری طرح‌های عمرانی بخش مرکزی تاکید کرد و افزود: رضایتمندی مردم مدنظر است؛مردم باید از نظام مقدس جمهوری اسلامی راضی و خوشحال باشند و نظام را خدمتگزار خود را بدانند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم معرفی چهارم خرداد و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جدید توسط آموزش و پرورش و رسانه‌ها اظهارداشت: برنامه‌ها کلیشه‌ای و خسته کننده‌ نباشند و به زوایایی که به مقاومت مردم پرداخته نشده، نگاه شود.

ردیف اعتباری برای چهارم خرداد وجود ندارد/ وزارت ارشاد پیگیری کند

بهزاد جولایی دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول نیز در این نشست آیت اله قاضی دزفولی را محور مقاومت دانست و گفت: دانشگاه‌ها تحقیق و پژوهش‌هایی درخصوص چهارم خرداد و مقاومت انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردم با دل و جان پای انقلابشان مانده‌اند، افزود: هیچگونه ردیف و اعتبار مالی برای برنامه ملی چهارم خرداد دیده نشده که وزارت ارشاد باید این موضوع را پیگیری کند.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول اظهارداشت: رسانه‌ها نیز این موضوع را پرقدرت مطالبه کنند و مدیران، مجلس و دولت نیز برای چهارم خرداد اعتبار اختصاص دهند.

وی چهارم خرداد را سرمایه‌ای فرهنگی برای نظام دانست و افزود: برنامه‌های محله و مسجد محور لحاظ شده و حضور مردم پررنگ است.

جولایی گفت: هرکس در هر مسؤولیتی جریان دفاع مقدس را تحریف کند بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ضمن شکایت پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه تحریف به معنای زدن ریشه‌های انقلاب اسلامی است، افزود: امروز برنامه‌های چهارم خرداد در حسینیه ثاراله آغاز می‌شوند که شامل نمایشگاهی از دستاوردهای مقاومت و پایداری دزفول تحت عنوان شرکت‌های دانش بنیان، نمایشگاه حضور زنان در دفاع مقدس و بخش‌های مختلف دزفول خواهد بود.

رییس مرکز فرهنگی دفاع مقس دزفول بیان کرد: غبارروبی مزار شهدا، رژه یگان ترابری تیپ ۲۹۲، همایش نقش زنان در دفاع مقدس، اجرای نمایش ورزش زورخانه‌ای، مسابقات چهارجانبه، نمایش موتورسواران، گرامیداشت شهدای خلبان و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت چهارم خرداد در حسینیه ثاراله خواهند بود.

وی با بیان اینکه دزفول ۱۲۶ شهید در عملیات بیت المقدس تقدیم کرده است، افزود: روز چهارم خرداد همایش ملی مقاومت و پایداری با سخنرانی وزیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول گفت: باید صدای مقاومت مردم دزفول در تمام دنیا شنیده شود تا مسلمانان بدانند اگر مقاومت کنند به اهداف خود می رسند.

طرح‌های تعریض جاده بن جعفر و صفی آباد - میانرود فعالند

معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز ضمن تبریک روز چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: فرمانداری دزفول به صورت ویژه پیگیر طرح‌های عمرانی است و ساماندهی مزار شهدای گمنام در کمیته برنامه ریزی شهرستان پیگیری می‌شود.

امیر احسانیان افزود: برای احداث بیمارستان بخش مرکزی نیز پیگیری‌های زیادی از سوی فرماندار و نماینده دزفول انجام و جلسات زیادی برگزار شده است که پس از نهایی شدن با مسوولان بهداشت و درمان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح‌های تعریض جاده بن جعفر و صفی آباد میانرود فعال هستند و شخص فرماندار به صورت شبانه روزی پیگیر تکمیل آنها است.

معاون عمرانی فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: پیگیر تعریض جاده شوشتر و رفع معارضان نیز هستیم و به زودی اعتباری برای آن اختصاص خواهد یافت‌.

وی با بیان اینکه شهرک دامداری شهر امام نیز در دست پیگیری است، افزود: پل صفی آباد تا میانرود نیز در مرحله مناقصه است.

احسانیان گفت: بیمارستان شهیون نیز توسط بنیاد علوی در حال اجرا است و احداث بیمارستان بخش سردشت نیز با همکاری نماینده و فرماندار در دست پیگیری است.

۷۷۰ شهید دانش آموز دزفول در کشور بی‌نظیر است

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت: ۷۲ شهید فرهنگی داریم که انتظار می‌رود بلوار یا خیابانی به نام شهدای فرهنگی نامگذاری شود.

امیر ظاهرطحان افزود: ۷۷۰ شهید دانش آموز و ۳۳۱ شهید توپ و موشکی فرهنگی در دزفول داریم که در کل کشور بی.نظیر است.

وی افزود: تقاضای فرهنگیان دزفول این است که وزیر همزمان با چهارم خرداد در دزفول حضور یابد یا پیامی به این مناسبت صادر کند.

امام جمعه شهر امام دزفول نیز در این نشست ضمن قدردانی از از توجه مسوولان دزفول به بخش‌ها و روستاها گفت: چهارم خرداد شناسنامه و هویت مقاومت و پایداری کل کشور به ویژه مردم دزفول است و ما وظیفه داریم نگذاریم در کوچه پس کوچه های تاریخ به فراموشی سپرده شود

حجت الاسلام احمد فیض الاسلام افزود: مقاومت و پایداری یک دستور دینی است لذا در مقابل همه هجمه‌های دشمن باید مقاومت کرد؛ نباید این شناسنامه گم شود زیرا المثنی ندارد.

اجازه ماهی گیری دشمن از آب گل آلود را نمی‌دهیم

امام جمعه شهر امام با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، مردم تمام شهرستان ایستادگی و مقاومت کردند و درب خانه‌ها برای رزمندگان و مردم باز بود، گفت: اجازه نخواهیم داد در بخش مرکزی و دیگر بخش‌ها افرادی سم پاشی کنند و تفرقه بیاندازند؛ باز هم مقاومت می کنیم زیرا اهل پایداری هستیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

وی شهدای گمنام شهر امام را واقعا گمنام توصیف کرد و گفت: این شهدا وضع درستی ندارند که باید برای ساماندهی این وضعیت اقدام شود.

حجت‌الاسلام فیض الاسلام رسیدگی به وضعیت شهدای گمنام را دغدغه همه مومنان و ارادتمندان به شهدا دانست و افزود: احداث بیمارستان نیاز بخش مرکزی است؛ برخی نمایندگان گذشته در این خصوص روراست نبودند و می‌گفتند زورم به شوراها نمی‌رسد، حال آنکه اراده ای در این خصوص نبود یا نخواستند که بیمارستان احداث شود.

وی ادامه داد: برای آغاز احداث بیمارستان بیش از ۸۰ میلیارد ریال با پیگیری نماینده دزفول اختصاص یافته است.

امام جمعه شهر امام بیان کرد: زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع متعلق به بهداشت شهر امام موجود است که نیازی به تغییر کاربری هم ندارد ضمن اینکه نظر شوراهای میانرود، انقلاب و دیگر روستاها نیز مثبت است.

وی افزود: باید درخصوص احداث بیمارستان اقدام جدی شود و بیمارستان ۳۰ تختخوابه نیز به نام چهارم خرداد احداث شود.

همه اقشار دزفول در ثبت چهارم خرداد در تقویم نقش داشتند

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: ویژه برنامه چهارم خرداد طی سال‌های گذشته به ویژه سال‌های اخیر با عظمت برگزار شده و در اذهان عمومی نقش بسته است.

محمدحسن پرآور با بیان اینکه چهارم خرداد با وجود همه اقشار و طوایف عرب، لر و دزفولی حاصل شده است، افزود: همه این اقشار فرزندان خود را به جبهه فرستادند، شهید دادند و خانواده هایشان از رزمندگان پشتیبانی و میزبانی کردند.

وی با بیان اینکه خانه‌های روستایی برای رزمندگان و مردم جنگ زده دزفول باز بود، ادامه داد: چنین روحیه‌ای باعث افتخار است.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به صدور بیانیه‌هایی در فضای مجازی اظهارداشت: افرادی که قصد تحریف دارند نمی‌توانند با چند بیانیه و اطلاعیه وحدت مردم را خدشه دار کنند.

وی با بیان اینکه تازمانی که برنامه‌ها مردم محور نباشند استمرار ندارند، افزود: مردم می‌توانند چهارم خرداد را جاری و به نسل بعد منتقل کنند.

شهردار دزفول نیز گفت: باید محتوای چهارم خرداد را به یک ایام الله تبدیل کنیم که مبنای آن مقاومت و استقامت است.

سید حسن عیسی زاده افزود: استقامت تکلیف انبیا بوده که به ما رسیده، دزفول نیز به علت ریشه مذهبی و عرق ملی به شهر نمونه مقاومت و پایتخت مقاومت تبدیل شده است.

وی با اشاره به فضاسازی شهری و برگزاری جشن‌های محله محور به مناسبت چهارم خرداد و ادامه داد: در پنج نقطه شهر دزفول که مورد اصالت موشک قرار گرفتند تابلو نصب شده و اطلاعاتی برای علاقه مندان ثبت شده است.

شهردار دزفول برگزاری مسابقات و برنامه‌های خانوادگی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت چهارم خرداد عنوان کرد و گفت: این میراث معنوی ماندگار باید برای نسل بعد جاودانه بماند.

۱۶۰ میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان بخش مرکزی دزفول اختصاص یافته است

رئیس دفتر نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نماینده دزفول پیگیری‌های زیادی برای برگزاری مراسم چهارم خرداد انجام داده و در نشستی با وزیر ارشاد، نداشتن اعتبار برای برنامه‌های چهارم خرداد را مطرح کرده است که نتیجه آن اختصاص بودجه قابل توجهی در این خصوص بود.

محمد پورمرشد افزود: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز قول دادند در دزفول حضور یابند و سخنران ویژه برنامه چهارم خرداد باشند.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود وزیر ارشاد نیز در برنامه چهارم خرداد حضور یابد، ادامه داد: بیمارستان درمان بستر ۱۶ تختخوابی چغامیش راه اندازی شده که باید تکمیل شود.

پورمرشد اظهارداشت: ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت برای ساخت بیمارستان بخش مرکزی دزفول اختصاص یافته است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد توان نماینده دزفول صرف پرداختن به مشکلات حومه و روستاها می‌شود که این امر منجر به بیان انتقاداتی نیز شده است.

علیرضا چرخابی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز از تعامل رسانه‌ها برای دستیابی به وحدت تاکید کرد و گفت: مکاتبه هایی برای احداث فرهنگ سرا و مراکز فرهنگی از طرف اداره ارشاد با ۱۲ شهر تابعه انجام شده است که از ظرفیت خیرین نیز در این خصوص استفاده خواهد شد.

وی افزود: از ظرفیت هنرمندان نیز برای نصب نمادهای فرهنگی مقاومت و پایداری در سطح شهر امام و سایر شهرهای تابعه استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها