خبرهای داغ:
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت گفت:جوانگرایی در مدیریت، داشتن روحیه جهادی و انقلابی به حل مشکلات مردم کمک خواهد کرد و این در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۸۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

سیدصادق حسینی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیریت حج و زیارت خوزستان که به صورت ارتباط زنده تصویری در سرسرای اداری حج و زیارت خوزستان برگزار شد افزود: برای انتخاب مدیریت جدید حج و زیارت خوزستان مشورت‌هایی با نماینده ولی فقیه در خوزستان و استاندار صورت گرفت و در یک جمع بندی نهایی، تصمیم گرفته شد از نیروهای جوان که در بدنه حج و زیارت وجود دارند استفاده کنیم.

وی استفاده از نیروهای بومی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی هر استان را مورد تاکید قرار داد و گفت:در استان ها باید کمتر از نیروهای ستادی(مرکزی) استفاده کرد و باید نگاه به نیروهای بومی و توانمند منطقه داشت که در خوزستان نیروهای قوی و توانمندی زیادی وجود دارد.

حسینی ادامه داد:دراین انتخاب، جوانگرایی در کنار روحیه جهادی و انقلابی مدنظر بوده و امید است مدیریت جدید بتواند با تکیه بر نیروهای کارآمد، انقلابی و قوی خدمتگزار خوبی برای مردم و زایران باشد.

ویابراز امیدواری کرد تجربیات مدیریت قبلی حج و زیارت خوزستان به مدیریت جدید منتقل شود تا کارها روان تر از گذشته پیش رود.

در این آیین که حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حس زاده مسوول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، کارگزاران و شماری از مدیران کاروان های زیارتی حضور داشتند محمد امین یاقوت که پیش از این معاون حج و زیارت خوزستان بود به عنوان مدیر جدید حج و زیارت خوزستان معرفی و از ناصر حویزاوی مدیر پیشین این نهاد قدردانی شد.

حویزاوی در این آیین گزارشی از فعالیت یک دهه مدیریت حج و زیارت خوزستان به ویژه در کمک رسانی به سیل زدگان، زلزله زدگان ، آبرسانی به مناطق روستایی ، کمک به مهار کرونا ، خدمت رسانی به زایران خانه خدا و زایران اربعین حسینی و کمک معیشتی به خانوارهای آسیب پذیر اریه کرد.

حویزاوی مسوول ستاد مدینه حج تمتع ۱۴۰۱ شد

رییس سازمان حج و زیارت کشور در این آیین در حکمی ناصر حویزاوی را به سمت مسوول ستاد مدینه حج تمتع ۱۴۰۱ منصوب کرد.

حسینی ابراز امیدواری کرد تا زمان موسم حج تمتع، کارها به نحو مطلوب دنبال شود که مهمترین برنامه، زدن ۲ مرحله واکسن کرونا برای زایران خانه خدا است.

وی گفت: زایرانی که واکسن برکت در مرحله اول زدند حتما باید واکسن سینوفارم بزنند و اگر کسانی هم یک دُز سینوفارم زدند حتما دز دوم را هم بزنند که موقع پرواز، مشکل واکسن نداشته باشیم.

مردم به کارگزاران حج اعتماد دارند

مسوول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان نیز در این آیین گفت:بحث قانونمندی برای حج و زیارت بسیار مهم است که خوشبختانه در حج و زیارت خوزستان همواره وجود داشته است، از این رو مردم به کارگزاران و مدیران حج و زیارت اعتماد دارند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: حج و زیارت خوزستان در ماموریت‌های ذاتی خوش درخشید و هماهنگی خوبی بین حج و زیارت استان و کشور وجود داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد سفر عمره دوباره شروع و مشتاقان زیارت خانه خدا این سفر زیارتی را انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها