خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین؛
سرهنگ امیری مقدم عنوان کرد: امید کشور طبق منویات مقام معظم رهبری به نسل جوان است که باید نقش آفرینی کنند و این نقش آفرینی با تأسی از فرهنگ استقامت و پایداری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۹۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار محمد امیری‌ مقدم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت سوم خرداد روز بزرگداشت آزادسازی خرمشهر که با حضور امیر بیژنوندی فرمانده قرارگاه عملیاتی ۱۶ زرهی قزوین، محسن آخوندی معاون استاندار در امور ایثارگران، و نماینده نیروی انتظامی استان در سالن جلسات لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد بیان کرد: مجموع برنامه های سوم خرداد با مسوولیت مدیریت استان برگزار می شود و دبیری این برنامه با اداره کل حفظ آثار استان می باشد.

 

وی گفت: عملیات بیت المقدس از عملیات های مهم دوران دفاع مقدس است که منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد و با طرح ریزی این عملیات پس از پیروزی رزمندگان اسلام موازنه جنگ تغییر یافت و برگ برنده به دست رزمندگان ایران افتاد.

 

سرهنگ امیری مقدم اظهار کرد: در این عملیات تمام گردان ها منسجم شدند و نقش رزمندگان قزوین در عملیات بیت المقدس بی بدیل بود و در این عملیات لشگر ۱۶ زرهی و یگان های و ۶ گردان از سپاه و بسیج و ژاندارمری، حضور داشتند که بیش از ۲۰۰ شهید از استان قزوین در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب شد. 

 

وی افزود: یکی از شهدای این عملیات، شهید سید ناصر سیاهپوش از فرماندهان عملیات بیت المقدس بود که کتابی با عنوان «استاندار بصره» در راستای شناسایی و نقش این شهید گرانقدر از مرکز نشر آثار دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: آنچه بعنوان نتیجه نهایی پس از عملیات به آن رسیدیم تحت عنوان مقاومت و پیروزی بود که با کمترین هزینه و نگاه ویژه و ایثار و جانفشانی رزمندگان توانستیم فرهنگ دفاع مقدس را نهادینه کنیم.

 

وی اضافه کرد: وقتی خرمشهر آزاد شد، رزمندگان اسلام در ذیل شعارهای نیروهای بعثی که بر دیوارهای شهر نوشته بودند «آمده ایم که بمانیم» نوشتند «ما آمدیم نبودید». رزمندگان ما از اصل غافلگیری استفاده کردند که اکثر نیروهای بعثی در خواب بودند و غافلگیر شده و اسیر شدند. 

 

سرهنگ امیری مقدم یادآور شد: مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسین(ع) در سالروز آزادسازی خرمشهر فرمودند که خرمشهر آزاد شد اما عملا خرمشهرها در پیش است. جنگ رسانه ای و مشکلات اقتصادی و‌جنگ هیبریدی خرمشهرهایی است که نسل جوان باید دست در دست هم، با آن مقابله کنند. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: امید کشور طبق منویات مقام معظم رهبری به نسل جوان است که باید نقش آفرینی کنند و این نقش آفرینی با تأسی از فرهنگ استقامت و پایداری رزمندگان دوران دفاع مقدس است. 

 

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت سوم خرداد ماه یادآور شد: برنامه های ما در سطح مدارس، دانشگاه ها، مساجد و ادارات، پایگاه ها و حوزه های مقاومت اجرا می شود که شامل فضاسازی شهری در سطح استان، عطرافشانی مزار مطهر شهدا، اجرای برنامه ها در یگان های نیروهای مسلح، اجرای برنامه فرهنگی «لبخند پیروزی» در دولتخانه صفوی روز سه شنبه سوم خرداد، خاطره گویی رزمندگان، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در محل لشگر ۱۶ زرهی، زنگ مقاومت در مدارس استان، رونمایی از کتب دفاع مقدس با چهار عنوان در دانشگاه آزاد اسلامی است. 

 

سرهنگ امیری مقدم در پایان گفت: همچنین برگزاری محفل شعر روز چهارم خرداد در منزل شهید بابایی، برگزاری مسابقات از سوی نهاد کتابخانه ها در سطح استان، برگزاری سومین جشنواره «افتخار من» با محوریت نماهنگ و کلیپ و دلنوشته از سوی فرزندان و نوادگان شهدا از دیگر برنامه های ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها