خبرهای داغ:
شاهدان روحانی (۳۱)؛

استاندار اصفهان: برای حفظ جوانان چاره‌ای جز تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است نداریم

استاندار اصفهان گفت: برای حفظ جوانان چاره‌ای جز تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است نداریم و لذا لازم است این شور و نشاط استمرار داشته باشد و برای آینده جوانان و نوجوانان در این مصاف برنامه‌ریزی داشت.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۵۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز در کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از مولفه‌های هویتی فرهنگ اسلام و شیعه است که در مسیر حرکت تاریخی ایران اسلامی تبلورهای متعددی داشته است.

وی ادامه داد: هرکجا این نگاه حاکم شده است ثمره آن آرامش، آسایش، امنیت، حاکمیت ارزشها و دین در جامعه بوده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مقاطع تاریخی تبلور این فرهنگ بود، افزود: حفظ این مولفه فرهنگی در واقع حفظ هویت کشور، استان و شهر اصفهان است و برگزاری چنین مراسم‌هایی در واقع گرامی‌داشت این هویت ملی و دینی است.
وی خاطر نشان کرد: این محافل زمینه انتقال فرهنگ به نسل‌های بعدی و حفظ امنیت، آرامش و آرامش جامعه و پاسداشت این مولفه دینی و ملی است.
مرتضوی با اشاره به پیشتازی روحانیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میدان عمل، ادامه داد: روحانیت فقط مردم را دعوت زبانی به حضور در جبهه نکرد بلکه به تمام معنا در میدان بود و خود نیز در مبارزه حضور داشت کما اینکه مقایسه آماری نشان می‌دهد در این قشر از هر ۱۰۰۰ نفر ۴۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: حضور روحانیت در جبهه موجب تقویت مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی شد کما اینکه با یک دست سلاح رزم و با یک دست ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای ارزشهای اسلامی را دنبال می‌کردند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: تسری این فرهنگ به دیگر نقاط جهان موجب شد بسیاری از توصیه‌های دشمن خنثی شود و وعده‌های دشمن برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی به خوابی بی‌تعبیر تبدیل شود.
وی اضافه کرد: ایثارگری روحانیت به حضور در جبهه‌های دفاع مقدس محدود نمی‌شود بلکه در دوره‌های بعدی در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و همچنین کرونا جلوه‌های پیکری از این حماسه مشاهده شد.
وی با اشاره به نقش طلاب و روحانیون اصفهان در دفاع مقدس تصریح کرد: هر شهیدی که در سالهای دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل شد زیر پرچم اسلام و روحانیت راهی این مصاف شد.
کنگره استانی ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

ارسال نظرات