معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: طرح «سرباز ماهر» با ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان، کمک به اشتغال‌پذیری و تسهیل ورود آنان به بازار کار نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مناسب سربازان داشته است.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۷۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

طرح «سرباز ماهر» نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مناسب سربازان داشته است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رضا قاسمیان در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: همت جهاد دانشگاهی برای اجرای موفق و موثر این طرح ملی در سطح استان قابل تقدیر است.

وی انجام استعدادسنجی‌های لازم و غنی‌سازی دوره‌های آموزشی طرح سرباز ماهر را ضروری خواند و اضافه کرد: بازدید سربازان از واحدهای تولیدی و خدماتی موفق می‌تواند به آشنایی آنان با کسب و کارهای مختلف و فراگرفتن راه و روش آغاز کار جدید و نحوه مدریت مناسب آن کمک شایانی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه امروزه مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین نیازهای بازار کار است و افراد دارای تخصص و مهارت زودتر جذب بازار کار می‌شوند، ادامه داد: اگر سربازان وظیفه در دوران خدمت مقدس سربازی، آموزش های لازم مهارتی را نبینند بعد از پایان دوران خدمت به راحتی نمی‌توانند شغل و کسب و کار مناسبی برای خود پیدا کنند.

قاسمیان، بر ارتباط تنگاتنگ متولیان برگزاری طرح سرباز ماهر با خانواده‌های سربازان آموزش دیده تاکید و خاطرنشان کرد: در جریان‌سازی این آموزش‌های مهارتی می‌بایست مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها ارائه شود که فرزندشان در سایه طرح سرباز ماهر به یک فرد توانمند و دارای مهارت تبدیل شده است که با کمترین حمایت مالی و معنوی از سوی آنان می‌تواند کسب و کاری برای خود راه‌اندازی و به درآمد خانواده کمک کند و همچنین برای خود زندگی پایداری تشکیل دهد.

وی تداوم اجرای این طرح را خواستار شد و افزود: متولیان امر باید ضمن تداوم اجرای طرح سرباز ماهر، ارائه آموزش‌های کاربردی دیگر را نیز در اولویت قرار دهند.

ایجاد بستر لازم برای اشتغال و افزایش توانمندی قشر جوان با طرح سرباز ماهر

در این دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از آموزش بیش از هفت هزار نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان در طرح سرباز ماهر خبر داد و اضافه کرد: اجرای این طرح با عقد موافقت‌نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی استان اردبیل کلید خورد و تاکنون سه فاز آن برای 6 هزار و 704 نفر سرباز وظیفه نیروی انتظامی، 236 نفر سرباز سپاه حضرت عباس(ع) و 254 نفر سرباز ارتش با موفقیت برگزار شده و به تائید کارفرما رسیده است.

مهران اوچی اردبیلی طول مدت دوره آموزشی طرح سرباز ماهر را هشتاد ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح 48 ساعت آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و 32 ساعت آموزش مهارت‌های عمومی زندگی را می‌گذرانند و با کسب امتیاز لازم گواهینامه معتبر آموزشی دریافت می‌کنند.

وی گفت: فاز سوم طرح سرباز ماهر در سال 1400 برگزار شد و در این فاز پنج هزار و 714 نفر سرباز وظیفه در پادگان‌های شهید مدنی اصلاندوز و شهید بیگلری مشگین‌شهر به صورت حضوری و مکاتبه‌ای از خدمات آموزشی و مهارت‌افزایی بهره‌مند شدند.

اوچی اردبیلی، همکاری مسئولین تیپ 40 متحرک هجومی ارتش مستقر در اردبیل و سراب، نیروی انتظامی و سپاه حضرت عباس(ع) استان را در اجرای بهینه طرح سرباز ماهر قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: این طرح بستر لازم را برای ایجاد اشتغال و افزایش توانمندی قشر جوان فراهم می‌کند.

ارسال نظرات