پژوهشگر و محقق تخصصی جمعیت:

خانواده و جمعیت دو مولفه اقتدار کشورهاست

تبریز- پژوهشگر و محقق تخصصی جمعیت با اشاره به برخی آمار تکان دهنده کاهش جمعیت در کشورمان، گفت: خانواده و جمعیت دو مولفه اقتدار کشورها به شمار می رود.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۷۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین مروتی در همایش بانوان بسیجی تبریز که به همت بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا برگزار شد، افزود: کشورهای استکباری برای رسیدن به اهداف خود در دیگر کشورها تلاش دارند با طرح های خود موجب فروپاشی خانواده ها و کاهش جمعیت آن ها شوند.

وی ادامه داد: با انقلاب جنسی در غرب و طرح های مختلف کشورهای غربی در ترویج بی بندوباری که خود موجب کاهش جمعیت این کشورها شد، سیاستمداران هرگز درصدد پیشگیری از این فجایع برنیامدند بلکه با روش ها و ابزارهایی تلاش در ایمن کردن بی بندوباری ها کردند تا از این رهگذر به اهداف سودجویانه خود برسند.

مروتی اضافه کرد: این سیاستمداران برای کنترل جمعیت کشورها و تنزل اقتدار آن ها، طرح های مختلف جمعیتی را از طریق تعاملات خود با این کشورها در دستور کار سران کشورهای مورد هدف قرار دادند و با شعارهای عامه پسند و توجیه های به ظاهر عقلانی موجب کاهش جمعیت کشورها شدند.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: با ترویج بی بندوباری و آسان گرفتن بسیاری از رفتارهای اخلاقی در جوامع، هدف دیگر خود یعنی تزلزل بنیان خانواده ها را دنبال کردند تا والدین به دنبال فرزندآوری نبوده و اگر هم باشند به راحتی از طریق مختلف از هم جدا و هرگونه که دوست دارند رفتار کنند.

مروتی یادآور شد: خانواده های ایرانی باید به این نکته مهم که بارها رهبر فرزانه انقلاب به آن تاکید دارند توجه کنند که هر جامعه که خانواده در آن مهم نباشد و به سمت بی فرزندی و تک فرزندی پیش رود اقتداری نخواهد داشت که هیچ بلکه در آینده شاهد پیری جمعیت خواهیم بود.

وی هزینه های پیری جمعیت را بسیار خطرناک تر و گزاف تر از هزینه های اجتماعی و ... دانست و گفت: کشوری که افراد آن سالمند باشند آیا خواهند توانست از عهده کارهای خود برآید و یا در اوضاع بحرانی امور را اداره کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها