جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف آثار باستانی دوره هزاره اول پیش از میلاد در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی صلوات شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۸۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

کشف آثار باستانی دوره هزاره اول پیش از میلاد در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جواد تقوی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی صلوات شهرستان مشگین‌شهر هنگام  گشت‌زنی انتظامی در مسیر  روستای قورت‌تپه به چند حفار غیرمجاز برخورد کردند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از محل فعالیت حفاران غیرمجاز موفق به کشف یک عدد کوزه سفالی و سنگ دایره‌ای شکل شبیه دانه تسبیح که دارای قدمت تاریخی است، شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در این عملیات ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدمت آثار باستانی اشیای کشف‌شده را مربوط به دوره هزاره اول پیش از میلاد اعلام کردند.

تقوی ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه شهروندان و احساس مسؤولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم هرگونه اخبار و تحرکات مشکوک و مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظرات