خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:
همدان-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان بابیان اینکه آمادگی داریم ۷ هزار کتاب به مدارس فاقد کتابخانه محروم استان اهدا کنیم،گفت:باید مناطق کم برخوردار و دورافتاده از این موضوعات مستثنی نباشند.
کد خبر: ۹۴۳۳۵۱۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهناز ضرابی‌زاده در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام روابط عمومی و ارتباطات به اهالی رسانه اظهار کرد: اگر رسانه‌ها نباشند صدای نقد و صدای مسئولین به گوش هم نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه کانون شرایطی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده که اعضای آن بتوانند مقادیری از هزینه‌های خود را تامین کنند، گفت: امیدبخشی و ایجاد شور و انگیزه در کودکان و نوجوانان یکی از اولویت‌های اصلی و مهم کانون در تغییر روحیات کودکان است که رنگ دکوراسیون و نوع چیدمان کتاب و تجهیزات کودکان و نوجوانان در این موارد موثر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: با شیوع ویروس کرونا یکی از مشکلات بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به علت تعطیلی فروشگاه‌ها، سینما، کتابخانه‌ها، تولیدات کانون به خصوص کانون زبان و حوزه تئاتر مشکل مالی بود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط محدودیت‌های ویروس منحوس کرونا ما موفق به جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی خود شویم، عنوان کرد: این پروژه‌ها در مجموع دارای ۳ هزار و ۳۳۰ مترمربع مساحت با مبلغ ۲ میلیارد تومان تا بهمن ۱۴۰۰ توسط کانون تکمیل و تجهیز شد که هر پروژه میانگین با ۱۰ سال تاخیر در اتمام ساخت روبرو بود.

ضرابی با اشاره به اینکه هیچ پروژه تکمیل نشده‌ای که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان وجود ندارد، بیان کرد: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر‌های لالجین با مساحت ۴۹۰ متر مربع و ۱۱ سال انتظار ساخت و کتابخانه قهاوند با مساحت ۷۰۰ متر مربع و ۶ سال در انتظار ساخت در ایام کرونا توسط کانون تکمیل و تجهیز شد.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری آیت الله مدنی تعداد کتابخانه‌های کانون با یک هزار ۸۷۰ متر مربع با ۱۲ سال انتظار ساخت در سال ۱۴۰۰ تکمیل و تجهیز شد، افزود: فاز دوم مرکز فرهنگی هنری شهرستان سرکان با ۲۷۰ متر با ۱۲ سال انتظار ساخت اردیبهشت ۱۴۰۰ تکمیل و در سال ۱۴۰۱ تجهیز خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در سال ۹۹ کتابخانه شماره ۵ استیجاری احیا شد، ادامه داد: با این اقدامات مراکز کانون استان در سال ۹۸ دارای ۴۱ کتابخانه سیار، ثابت و پستی بود به ۴۴ کتابخانه ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تخصیص عمرانی کانون ۲۵۰ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به یک میلیارد تومان افزایش یافت، ابراز کرد: حدود ۳ هزار متر مربع عملیات عمرانی مانند رنگ آمیزی، اصلاح و محوطه‌سازی حیاط سینما کانون، اجرای رم، هدیه نرده به کتابخانه‌های استان رنگ آمیزی و محوطه‌سازی ساختمان اداری، خرید تجهیزات صوتی و تصویری، اجرای سیستم گرمایشی و تعمیرات کتابخانه‌های استان و ... که تلاش‌های بسیاری انجام شد و نتیجه آن تغییر در روحیات کودکان و نوجوانان به سمت شادی و نشاط شد.

آمادگی اهدای ۷ هزار کتاب به مدارس فاقد کتابخانه محروم استان را داریم

کانون پرورش فکری استان همدان پیش‌رو در ترسیم نقشه‌های ساختمانی

ضرابی‌زاده با بیان اینکه برداشت نقشه‌ای ساختمان و ابنیه‌های کانون شامل نقشه‌های معماری و پلن‌های ساختمانی، نما و ... در مساحت ۱۹ هزار مترمربع از اقدامات مهم کانون به شمار می‌رود و اولین استان پیشرو کشور در زمینه ترسیم نقشه‌های ساختمانی و دارای شناسنامه فنی در کشور هستیم، افزود: ۲۱ سند تک برگی برای کانون‌های پرورش فکری اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه ما تلاش کرده‌ایم به مربیان انگیزه بخشی کنیم، ادامه داد: از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تخصصی کردن مراکز مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود که در همین حین از عملکرد زیر مجموعه‌های کانون نظارت و بازرسی صورت می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: با غیر حضوری شدن کتابخانه‌های کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان دارای یک یا دو تخصص فرهنگی، هنری شدند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ضعف همه ادارات عدم برنامه‌ریزی و عدم نظارت است، گفت: بنا داریم نظارت‌های میدانی را بیشتر و مستمر کنیم.

ضرابی‌زاده با بیان اینکه ۴۶ صفحه مجازی تشکیل شده است، تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۲۰۰ کلیپ آموزشی، فرهنگی، هنری و ادبی تولید شده است و یک هزار و ۶۰۰ نفر روزانه بازدید داشته است.

وی با بیان اینکه از تولیدات محتوایی کانون ۵ میلیون و ۳۷ هزار بار بازدید صورت گرفت، ابراز کرد: ما سعی کردیم کانون را از کتابخانه‌ها خارج و به سطح شهر بیاوریم و مردم در خیابان و پیاده‌راه‌ها شاهد جشنواره‌ها، رژه‌ها و رویداد‌های عروسکی کانون نیز بودند و استقبال بی‌نظیری داشتند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اهدای کتاب و تولیدات فرهنگی در مدارس کم برخوردار گفت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ کتاب به مردم و مسئولین در مراسمات مختلف اهدا شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم ۷ هزار کتاب به مدارس فاقد کتابخانه محروم استان اهدا کنیم، گفت: باید مناطق کم برخوردار و روستا‌های دور افتاده از این موضوعات فرهنگی و موثر مستثنی نباشند و بتوانند از این اتفاقات مبارک بهره‌وری کامل را ببرند.

ضرابی‌زاده با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی هنری رایگان کانون گفت: این خدمات به ۲۰۰ روستای محروم و حاشیه نشین شهری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۶ انجمن فرهنگی هنری و ادبی داریم که رایگان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: طی سه سال ۸۰ برگزیده استانی، ۶۶ برگزیده ملی و ۳۴ برگزیده بین‌المللی در رویداد‌های مختلف داشته‌ایم که این موضوع نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان استان همدان از پتانسیل بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه ۹۰ پیک امید در بخش فرهنگی در سطح استان اجرا شده است، عنوان کرد: بسیاری از اوقات به صورت کاملا رایگان کتاب‌های مختلف را برای کودکان استان ارسال کرده‌ایم تا بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه و آحاد کودکان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در استان ۳۱ کتابخانه ثابت ۹ کتابخانه سیار روستایی و کتابخانه سیار شهری و ۳ کتابخانه پستی داریم، ادامه داد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری طی سال نیز ۴۸ هزار و ۱۸۰ برنامه بوده است.

ضرابی‌زاده با بیان اینکه مقدار ۳۳۳ هزار و۳۵۴ جلد کتاب در کانون وجود دارد که تعداد ۲۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر دانش‌آموز کانون استان از آن بهره می‌برند، عنوان کرد: میزان سرانه فضای فیزیکی مطالعه در استان برای هر دانش‌آموز به میزان ۰.۳ درصد و میزان تعداد کتاب‌های موجود در کانون به ازای هر دانش آموز ۱.۳۸ است.

وی از اجرای سرود همگانی ۲ هزار نفری در روز دانش‌آموز خبر داد و افزود: ترانه و آهنگ‌سازی آن جدید است و تمام اقدامات آن از سوی کانون انجام می‌شود و آموزش خواندن و اجرای حرکات نمایشی آن از تابستان آغاز خواهد شد؛ همچنین کلاس‌های کانون اکنون حضوری است.

آمادگی اهدای ۷ هزار کتاب به مدارس فاقد کتابخانه محروم استان را داریم

انتهای پیام/

ارسال نظرات