خبرهای داغ:
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: طرح توسعه پنج مخزن نفتی مسجدسلیمان با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی، فرصت های زیاد شغلی در این شهرستان ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۱۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

محسن خجسته‌مهر پنجشنبه در جریان سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به مسجدسلیمان در نشست بررسی مشکلات این منطقه در محل دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان اظهارداشت: سرمایه‌گذاری‌هایی که به واسطه تفاهمنامه فاز دوم توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان با شرکت های داخلی منعقد شده است، زمینه آبادانی منطقه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مطالعات توسعه این میدان نفتی در حال انجام است افزود: این سرمایه‌گذاری ظرفیت های جدیدی برای شهرستان مسجدسلیمان به وجود می‌آورد که مهمترین آن، ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی و همچنین اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در منطقه خواهد بود.

وی بیان‌داشت: شرکت ملی نفت ایران در زمینه انجام مسئولیت های اجتماعی خود در شهر مسجدسلیمان برنامه‌ریزی‌های کاربردی و اساسی در دستور کار دارد که توسعه این میدان نفتی، عملی شدن این مسئولیت‌ها را با شتاب بیشتری همراه می‌کند.

خجسته مهر با اشاره به اینکه طرح توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود گفت: این طرح حفاری ۱۵ حلقه چاه، نوسازی بخشی از تاسیسات موجود و لرزه نگاری سه بعدی میدان را دربرمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: پیش بینی می شود که این طرح تا پایان امسال وارد فاز عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه نگهداشت تولید و توسعه بخشی از میدان نفتی مسجدسلیمان تحت عنوان یال شمالی انجام خواهد شد گفت: این طرح توسعه ۵ مخزن مسجدسلیمان در قالب پروژه های EPC , EPD هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: ارزش ریالی سرمایه گذاری این پروژه ها ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

خجسته‌مهر با بیان این اینکه شتاب در انجام پروژه های توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان با جدیت در حال پیگیری است افزود: به همین منظور در نشستی با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، زمینه تسریع در تامین کالا و پرداختی ها به پیمانکاران طرح مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت از اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی تاسیسات نفتی اشاره کرد و گفت: بخش عمده این منابع در اختیار مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفته که نوسازی و بازسازی تاسیسات نفتی در مسجدسلیمان را نیز شامل خواهد شد.

وی بیان داشت: اجرای طرح‌های نوسازی و بازسازی تاسیسات باعث کاهش آلایندگی های محیط زیستی بخصوص در شهر مسجدسلیمان می‌شود.

بر اساس این گزارش، نفت و گاز مسجد سلیمان دارای ۱۱واحد بهره برداری، چهار ایستگاه تقویت و تزریق گاز و سه کارخانه نمک زدایی است که در محدوده ای به طول ۴۱۰ کیلومتر فعالیت دارد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه برای رسیدگی به مشکلات شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل وارد استان خوزستان شدند که تعدادی از مدیران وزارت نفت و وزارت نیرو نیر آنها را در این سفر همراهی می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها