شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امنیت آینده کشور در گِرو تکثیر و جوانی جمعیت است، گفت: اگر رشد جمعیت به سیر نزولی خود ادامه دهد ۵۰ سال آینده باید برای پاسداری از مرز و بوم کشور سرباز بیاوریم.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۸۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

امنیت آینده کشور در گرو تکثیر و جوانی جمعیت/نظارت جدی بر بازاربه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه با بیان اینکه فرزندآوری امنیت آینده کشور را تضمین می‌کند، افزود: ملت ایران و امت اسلام مسئله پیری و کم‌شدن جمعیت را خطر جدی محسوب کنند.
امام جمعه شاهرود اظهار کرد: امروزه همه کارشناسان جمعیت شناسی و حتی آن‌هایی که با دین، انقلاب و ارزش‌ها کاری ندارند از آینده جمعیت کشور که رو به پیری و کم‌شدن پیش می‌رود ابراز نگرانی می‌کنند.
او با بیان اینکه امنیت آینده کشور در گِرو تکثیر و جوانی جمعیت است، تصریح کرد: اگر رشد جمعیت به سیر نزولی خود ادامه دهد ۵۰ سال آینده باید برای پاسداری از مرز و بوم کشور سرباز از کشور‌های دیگری بیاوریم که به یقین آنان نمی‌توانند امنیت ما را تامین کنند.
امینی به فراخوان کشور‌های اروپایی برای پذیرفتن کارگر از دیگر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: اروپاییان نتیجه تبلیغات اشتباه خود مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر را شاهد هستند که امروزه باید برای چرخاندن اقتصاد خود از جمله کشاورزی و دامداری به کارگر بیگانه التماس کنند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دولت و مجلس باید نسبت به فرزندآوری از خانواده‌ها حمایت بیشتری انجام دهند، اظهار کرد: کسی که فرزند بیشتری دارد باید با حمایت‌های مسوولان در رفاه بیشتری قرار گیرد.
او به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: امروز مردم باید با مسوولان همراهی کنند و به حرف بدخواهان نظام و کشور گوش ندهند تا دست قاچاقچیان کالا‌های اساسی با اجرای این طرح کوتاه شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه یکی از راه‌های جداشدن معیشت مردم از فراز و نشیب قیمت دلار، اصلاح هدفمندی یارانه‌ها است، تصریح کرد: دولت باید نظارت بر بازار را به صورت جدی ادامه دهد تا با کمک مردم از این دوران گذر و به ثبات اقتصادی دست یابیم.
او بیان کرد: دولت باید برای زیر پوشش قراردادن جاماندگان از دریافت یارانه اقدام‌های فوری انجام دهد.
امینی در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: مرزبانی از اعتقادات دینی در دوران غیبت امام زمان (عج) بر عهده حوزه‌های علمیه است که در این راستا خانواده‌ها باید فرزندان مستعد خود را برای فراگیری دانش دینی و علمی به این نهاد بفرستند.
امام جمعه شاهرود به شیطنت‌های دشمنان در لبنان و عراق مبنی بر ایران هراسی اشاره کرد و اظهار داشت: هر دو ملت می‌دانند ایران در کنار آن‌ها خون داده است و ما به مانند دیگر کشور‌ها به دنبال دست اندازی به منابع آنان نیستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها