خبرهای داغ:
حجت‌ الاسلام والمسلمین رستگار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز بان کرد:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و صحنه‌های انقلابی دیگر بی‌بدیل است و دشمن برای خدشه وارد کردن به این جایگاه با ارزش روحانیت در تلاش است.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۹۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

به گزارش بسیج،حجت‌ الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز ، اظهار داشت: از آنجا که تبلیغات وسیع دشمن علیه روحانیت همواره گوش جهان را پر کرده و رسانه‌های دشمن در فضای مجازی و گفتاری علیه روحانیت تبلیغات منفی را آغاز کرده اند، نقش روحانیت در شکل‌گیری روحیه معنوی جامعه برای نسل جوان باید بازگو شود چرا که آن ها هشت سال دفاع مقدس و نقش موثری روحانیت را درک نکردند.

وی افزود: از نظر مقایسه صنفی، تعداد شهدای روحانیت هفت برابر سایر اصناف بوده و این نشان دهنده نقش برجسته آنها در دوران دفاع مقدس است. حدود چهار هزار شهید روحانی دفاع مقدس در صحنه های خط مقدم جبهه شرکت داشتند و همواره نیز در این صحنه های انقلابی حضور پررنگ دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بوده و در مولفه‌های جنگ تحمیلی و سایر جنگ های نرم نیز نقش روحانیت برجسته است.

وی بیان کرد: روحانیون بر اساس باورهای دینی و اعتقادی مبارزه می‌کردند ؛ تاریخ فراموش نمی کند آن لحظه ای را که گردان بسیجیان ما زمین‌گیر شده بودند و تانک های عراقی دو وجب بالاتر را به رگبار بسته بود تا اینکه یک طلبه دلاورانه عمامه خود را بر سر گذاشت و با شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست باعث کنده شدن بسیجیان از زمین و پیشروی گردان شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار گفت: امام خمینی (ره) جنگ را مانند فرماندهی در صحنه میدان مدیریت می کرد که این از ویژگی های حضرت آقا نیز محسوب می شد و همواره یکی از شاخص های نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس همین مدیریت انقلابی و جهادی بود.

وی اظهار داشت: شهدا زنده و نظاره گر اعمال ما هستند تا ببینند ما با میراث آن‌ها چه می کنیم؛ آیا مشکلات و گرفتاری ها ما را از پای در می آورد و آیا هجمه رسانه ای استکبار زانوهای ما را سست خواهد کرد یا اینکه ما را قوی تر می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یاد و خاطره شهدای روحانی را گرامی می داریم و همواره بر معرفی نقش برجسته روحانیت در عرصه های انقلاب تاکید داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها