خبرهای داغ:
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: مشکلات اساسی کشور خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی محصول عدم توجه به نسخه اصیل انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت است .
کد خبر: ۹۴۳۳۷۱۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اظهارداشت : مشکلات معیشتی و اقتصادی که در کشور وجود دارد حاصل عدم عمل کردن به نسخه اصیل انقلاب اسلامی است.

وی بابیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب در تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام هستند افزود: دشمنان نظام و انقلاب امروز برروی کارکرد نظام تمرکز کرده و در تلاش هستند که در اذهان مردم جا اندازند که نظام اسلامی در برابر مشکلات اساسی کشور خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی ناکارآمد است.

وی ادامه داد: همه می دانیم که نسخه اصلی انقلاب ، بیانات امامین انقلاب و قانون اساسی است و زمانی می توان از ناکارآمدی نظام سخن گفت که مسئولین و مردم به نسخه اصیل انقلاب عمل کرده باشند ولی مشکلات رفع نشده باشد.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مشکلات امروز کشور حاصل عدم توجه به نسخه اصیل انقلاب و گفتمان ولایت است ولی دشمنان به دنبال این هستند که نشان دهند تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور در ایجاد رابطه سیاسی با آمریکا و اروپا است.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: در سه دهه گذشته نرخ باروری در جهان به میزان ۳۳ درصد و در جهان اسلام نزدیک به ۴۱ درصد کاهش داشته است اما در ایران اسلامی این کاهش به ۷۰درصد می رسد.

وی افزود: صاحب نظران معتقد هستند که این میزان از کاهش نرخ باروری در کشور یکی از سریعترین و چشم گیرترین آمارهای کاهشی در تاریخ بشر بوده و کشور وارد مرحله سالمندی شده است.

امام جمعه شهرستان اذعان داشت: ایران در آمار و اطلاعات جهانی در رده ششمین کشورهای جهان است که به سرعت به سمت سالمندی در حال حرکت است.

وی در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: حماسه فتح خرمشهر آنقدر بزرگ و عظیم است که امام بزرگوار ما آنرا از امور مافوق طبیعت و از عنایات ویژه خداوند متعال می دانند.

وی همچنین به مشکلات مستاجرین شهرستان اشاره کرد و افزود: مسئولین به مسئله اجاره بهای واحد‌های مسکونی ورود کرده و افزایش اجاره بها در شهرستان را پیگیری کرده و اجازه ندهند افراد فرصت طلب خارج از چارچوب و قوانین موجود اجاره بها را افزایش دهند.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره شهدای روحانی اشاره کرد وضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴هزار شهیدروحانی اظهارداشت: روحانیت خالق حماسه های متعددی در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس بوده است و نسبت به جمعیت بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظرات