مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهرشهر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مهرشهر:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهرشهر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مهرشهر گفت: شهدای روحانی در "جهاد" از ائمه(علیهم السلام) الگو برداری کرده اند.
کد خبر: ۹۴۳۳۷۳۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام امیددهفولی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج مهرشهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مهرشهر در آستانه برگزاری "کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی گفت: کنگره شهدای روحانی کار خود را از سال ۱۳۷۸ در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شروع کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری ۷۱۰ یادواره شهدا در شهرستان های کل کشور و ۳۵ یادواره شهدای استانی در سراسر کشور از جمله کارهای کنگره از سال ۱۳۷۸ تا امروز بوده است.

حجت الاسلام دهفولی تبیین و ترویج سبک زندگی شهدای روحانی، تجلیل از خانواده های شهدا با هدیه رهبری، تحت تاثیر قرار دادن فضای عمومی جامعه، دانشگاه ها و حتی حوزه های علمیه  را از اهداف کنگره خواند و بیان کرد: به همین منظور مستند سازی، جمع آوری آثار، تالیف و انتشار کتاب در قالب زندگینامه شهدای روحانی از تولد و فعالیت های فرهنگی و سیاسی تا نحوه شهادت و ویژگی های اخلاق، عکس، وصیت نامه در این کنگره انجام شده است.

حجت الاسلام دهفولی خاطر نشان کرد: از این بین شهدایی بودند اهل قلم و صاحب تالیف که دد این زمینه ۶۰۴ هزار  سند جمع آوری شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهرشهر با اشاره به حضور روحانیت در عرصه های مختلف جهاد اعم از فرمانده قرارگاه، لشگر، تیپ، امدادگر، تک تیرانداز و سئول نمایندگی گفت: جامعه روحانیت ۵۷ شهید در دوران مشروطه، از انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی ۴۰ شهید، در دوران دفاع مقدس تا پایان سال ۱۳۶۷ سه هزار و ۶۴۱ شهید، ۱۱۱ شهید ترور و ۳۸ شهید مدافع حرم داشته است.

وی اضافه کرد: جامعه روحانیت ۹۳ نفر هم شهید مفقودالاثر داشته است‌.

در پایان حجت الاسلام دهفولی با اشاره به سیره زندگی سیاسی ائمه(علیهم السلام) بیان کرد: شهدای روحانیت در زندگی سیاسی، جهاد و شهادت از این بززگواران الگو برداری کرده اند.

گفتنی است کنگره ۴۰۰۰ هزار شهید روحانی ۴ خرداد ۱۴۰۱ در قم  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها