مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: هدفمند سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی یک گام بلند اصلاحات اقتصادی است.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۰۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد جواد جامعی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ،در نشست مشترک سازمان بسیج مداحان، کانون مداحان و هیات اندیشه ورز سازمان تبلیغات اسلامی که جمعی از مداحان و پیر غلامان اهل بیت(ع ) حضور داشتند و همچنین در جلسه آموزشی حلقه های ذاکرین خواهر با توجه به حساسیت و اهمیت جلسات هیئات خانگی به مباحث مهم نقش مداحان در جهاد تبیین خصوصا مسئله هدفمندی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی پرداخت و گفت: نکته اساسی و مهمی که اکنون جامعه با آن روبرو است؛ مسئله هدفمند کردن یارانه‌ها است که به معنای واقعی به عنوان یک جراحی اقتصادی در کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها موضوع مهم موردنظر مجلس و دولت است و باید اجرا شود، به برخی از آسیب‌های ارز ترجیحی اشاره و بیان کزد: حذف این نوع اختصاص ارز یک اصلاح بزرگ اقتصادی است که دولت‌ها باید آن را انجام می‌دادند و دولت سیزدهم این کار را اصلاحی به سود مردم می‌داند.

جامعی افزود: هدفمند سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی یک گام بلند اصلاحات اقتصادی است؛ چرا که قبلا این یارانه ها در اختیار افرادی خاص از تجار قرار می‌گرفت و به جیب عده ای خاص ریخته می‌شد و متاسفانه در پی سودجویی سر از کشورهای بیگانه در می‌آورد و در واقع سرمایه این مملکت در اختیار یک عده خاص و کشورهای بیگانه بود و اقتصاد هم رها بود و امکان کنترل اقتصاد هم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در جریان هدفمندی یارانه ها دو مسئله وجود دارد یک؛ مشکلاتی است که طبعاً نصیب همه مردم می‌شود ولی مقطعی و گذرااست، که نتیجه تحمل آن دستیابی به مدیریت صحیح اقتصادی است.

این مسئول مسئله دوم راتحمل مردم دانست و با اشاره به این نکته که مردم ما اهل بصیرت و درک صحیح و اهل فهم هستند و می‌فهمند : در ایادامه داد: عده ای هم هستند که اطلاعات لازم را ندارند، عده ای هستند اطلاعات می‌خواهند که راجع به ابعاد و جزئیات این مسئله کامل اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

وی اذعان داشت: هیئت های مذهبی از پایگاه فراگیر مردمی برخوردار هستند و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منبر باید انسان ساز و اندیشه ساز باشد و مداحی پراکندن معرفت،‌ حکمت و امید و عقیده راسخ است، تاکید کرد: هیئت های مذهبی می توانند افسران جهاد تبیین باشند.

مسئول سازمان بسیج مداحان در ادامه تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت بزرگ در تبیین مسائل روز کشور و مقابله با هجمه های تبلیغاتی دشمنان و بدخواهان نظام در کنار ترویج ناب ترین و خالص ترین آموزه های دینی و مذهبی در قالب شعر و هنر می تواند ضمن بصیرت افزایی به رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه بینجامد،جهاد تبیین امروز رفع ابهام و آگاه کردن همه مردم از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها است.

جامعی گفت: امام راحل(ره) می فرمایند: “هر زمان دشمن علیه شما موضع گرفت بدانید که کار شما درست است” و در حال حاضر رسانه‌های دشمن و برخی خواص داخل کشور علیه این طرح جبهه‌گیری منفی می‌کنند، پس بدانیم که دولت مسیر خوبی را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد :خوشبختانه در این زمینه اطلاع‌رسانی هایی هم شده است اما به نظر می‌رسد هنوز خیلی کم است هنوز باید کارهای بیشتری در زمینه آگاه ساختن صورت بگیرد و مردم در جریان جزئیات این مسئله و فواید این مسئله و آینده این مسئله و چشم‌اندازی که این مسئله دارد ، قرار بگیرند.

ارسال نظرات