در راستای کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی هدیه مقام معظم رهبری به خانواده روحانی شهید" مجید سعیدی" از سوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) اهدا و از آن ها تجلیل شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۴۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، در راستای کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی هدیه مقام معظم رهبری به خانواده روحانی شهید" مجید سعیدی" از سوی حجت الاسلام اسکندری فر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) با همراهی سرهنگ حاجی محمدی فرمانده سپاه این ناحیه اهدا و از آن ها تجلیل شد.

شهید مجید سعیدی در10 دیماه سال 1346 در روستای برغان از توابع شهرستان ساوجبلاغ در خانواده ای مذهبی و زحمتکش متولد شد. در دبستان روستا تحصیل علم را آغاز و با موفقیت دوره ابتدایی را به پایان برد. وی تا مقطع سوم راهنمایی تحصیل کرد و سپس به حوزه علمیه وارد شده و مشغول به تحصیل دروس حوزوی شد.

وی از بسیجیان فعال اهل محل بود شهید از اوایل جنگ بارها در جبهه حضور یافت و درعملیات مختلف شرکت داشت. در عملیات پیروزمند خیبر در اثر موج انفجار دچار آسیب شده بود اما از بستری شدن در بیمارستان خودداری می کرد و درد رنج و جراحت را همیشه با خود داشت ومی گفت بیمارستانها دچار ازدحام مجروحین جنگی اند و جراحت و درد من قابل تحمل است بهتراست که جای مجروحین بدحال رابدلیل این آسیب مختصر اشغال نکنم. ایشان از اولین شهدای روستا بود و شهادت وی باعث برانگیخته شدن و انسجام بیشتر جوانان اهل محل شد.

شهید بزرگوار پس از مدتها نبرد با دشمن بعثی متجاوز در تاریخ نهم آبان ماه سال 63 در منطقه بوکان کردستان در عملیات پاکسازی کردستان از نیروهای متجاوز و منافق در اثر اصابت تیر به سر مبارکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای روستای برغان دفن شد.

وی از شهدای اهل قلم بوده و در حوزه شعر ابیاتی را سروده است که یکی از آنها به شرح زیر می باشد:

من مجیدم عهد خود را با خدا ایفا نمودم

جان خود دادم ولیکن دین حق احیا نمودم

من مجیدم در جوانی دل به این دنیا نبستم

خاطر حق با فداکاری خود ارضا نمودم

من مجیدم مادرم در حسرت دامادی ام بود

من به میدان شهادت حجله ام برپا نمودم

من مجیدم امر و نهی حی سبحان را مطیعم

دِین خود را بر بقای دین حق اجرا نمودم

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها