خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: قرارگاه استانی "جوانی جمعیت وحمایت از خانواده "به استان‌ها ابلاغ شده و به ریاست استاندار تشکیل می شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۸۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان،  لیلا آژیر در همایش هفته ملی جمعیت گفت: مشوق‌های زیادی برای این مساله تعریف و برای هر دستگاه، وظایفی در راستای جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این همایش گفت: نرخ باروری در استان ۱.۷ است که برابر با متوسط کشوری است، ولی با اهداف این قانون مغایرت دارد که باید به نرخ ۲.۱ برسیم و اجرای آن با کمک دستگاه‌های متولی امکانپذیر می باشد.

دکتر فریدون عبدالملکی با تاکید بر اینکه باید وظایف در چند حوزه تشدید شود، افزود:  مهمترین آن، حوزه سلامت است که شامل مشاروه های پیش از ازدواج و فرزندآوری،  تسهیلات برای زایمان‌های بدون درد و حمایت‌های روانی خانواده است.

از سال ۱۳۹۳، سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده که تحقق و اجرای درست این سیاست مهم و حیاتی، مستلزم اتخاذ نگاه جمعی و مسئولانه در کلیه سطوح قانونگذاری، اجرایی و نظارتی است که گام اول آن برداشته شده است.

برنامه‌های امسال هفته ملی جمعیت با شعار ایران، جوان بمان از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت در استان اجرا شد.
 
 
ارسال نظرات