خبرهای داغ:
نماینده شیراز و زرقان در مجلس خواستار توجه جدی وزارت خارجه به حل مشکلات صادراتی شرکت‌های دانش بنیان‌ شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۰۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی در نشست مشترک با معاون وزیر خارجه و برخی از روسای شرکت های صادراتی و دانش بنیان استان فارس که در اتاق بازرگانی انجام شد، با اشاره به اهداف دعوت از معاون وزیر در این نشست اظهار داشت: چندی پیش بازدیدی از پارک علم و فناوری استان فارس داشتیم که در نشست با مدیران شرکت های دانش بنیان متوجه شدیم بسیاری از مشکلات صادراتی آنها در حوزه وزارت خارجه قابل حل و فصل است.

او خطاب به معاون وزیر خارجه بیان کرد: خواهش بنده این است که یک فرصت در وزارت خارجه برای بررسی این موضوعات گذاشته شود تا در نشست بعدی بدانیم که کدام موضوعات را باید دنبال کرد تا مشکلات شرکت ها برطرف شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: هدف این است که از این نشست ها نتیجه ای حاصل شود و یک فرمول از سوی مزارت خارجه برای پیگیری مشکلات صادراتی شرکت ها را شاهد باشیم.

عزیزی با اشاره به ظرفیت بازارهای آفریقا برای استان فارس گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در آفریقا است که بهره برداری از این فرصت ها، نیازمند تلاش و جدیت و ارتباط فارس با سفارت خانه ها می باشد و باید از آن استفاده کرد.

او همچنین گفت: آفریقا از گذشته خاستگاه تجار و بازرگانان فارس بوده و انتظار ما از وزارت خارجه این است که در کنار کشورهای منطقه ای، مجددا این بازار و موضوع فارس و آفریقا احیا شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس در پایان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ترکیه و چین این بازارها را تصاحب کرده اند و به تبع آن، سرمایه های اجتماعی ما نیز در آفریقا به نوعی کاهش یافته است لذا توجه به موضوع رابطه با بازارهای بکر آفریقا باید با جدیت دنبال شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها