خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛
حجت الاسلام صادقی گفت:‌ براساس آیات قرآن، ‌دنیا قرارگاه ثابت توقف نیست،‌ بلکه محل موقتی است تا توشه ای برای آخرت اندوخته شود‌و جایی است تا انسان در روز قیامت، پس از حساب و کتاب به زندگی ابدی و آخرت برود.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۲۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین در جلسه تفسیر قرآن که در جمع کارکنان ناحیه برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های مومنان اظهار کرد:‌ قرآن در سوره مومنون ویژگی‌هایی را برای مومنین بیان کرده که خشوع در نماز یکی از این مولفه هاست.

 

وی گفت: جنس نماز مومنان خشوع است که در آن حالت مرکز تفکر و توجه انسان فقط خداوند است. 

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین ادامه داد:‌ اینکه قرآن سخن از محافظت از نماز را ذکر کرده، وصف فرد نمازگزار است. یعنی انسان مراقبت داشته باشد تا نماز او قضا نشود. فردی که در نماز خشوع داشته باشد و بر این نماز محافظت کند، براساس نص قرآن،‌ بهشت را به ارث می‌برد.

 

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: مفسر قرآن کریم‌ ارث را کسب مال بدون زحمت دانست و افزود:‌ اینکه قرآن به موضوع «ارث» اشاره کرده، نشان می‌دهد که عمل مومن با جزای او برابر نیست. انسان ارث را به راحتی می‌برد، یعنی انسان مومن هم به راحتی به بهشت می‌رسد و نماز او در عمر مثلا هفتادساله‌اش جزایش بسیار کمتر از رسیدن به بهشت ابدی است.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های مومنان عنوان کرد:‌ براساس آیات قرآن،‌ انسان مومن هفت ویژگی دارد. نمازش با خشوع است،‌ از کارهای لغو اعراض می‌کند،‌ رابطه‌اش با مردم برقرار است و به مستمندان کمک می‌کند،‌ مسوولیت های دنیوی را رعایت می‌کند، وفای به عهد دارد،‌ امانت را حفظ می‌کند و در نهایت نمازش را در وقت مقرر اقامه می‌کند و انسانی با این هفت ویژگی کامل است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین ادامه داد:‌ این صفات هفت گانه در سخن آسان است،‌ اما در عمل رسیدن به این ویژگی‌ها سخت است و اگر انسانی بتواند با این هفت ویژگی عمری را سپری کند،‌ انسان کامل خواهد بود. انسان اگر این صفات هفت گانه را در خود پرورش دهد،‌ کم کم حجاب از مقابل چشمانش کنار می‌رود و سالک واقعی همین است.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به فقیر بودن انسان اظهار کرد:‌ انسان باید بداند که در بدو ظهور، فاقد هرگونه کمال بود و او فقیر بالذات است که کمال را خداوند به او داده است.

 

حجت الاسلام صادقی افزود:‌ انسان در ابتدا نطفه بود،، اما کم کم به علقه تبدیل می‌شود،‌ علقه به معنای خون بسته است، اما خون بسته‌ای که به شکل زالو وار عمل می‌کند تا اینکه به مرحله مضغه یعنی گوشت کوبیده برسد و سپس از لابه لای گوشت، استخوان غضروفی به وجود بیاید. همه این مراحل در قرآن ذکر شده و یک پیامبر درس نخوانده از عالم وحی این حقایق را برای انسان بیان کرده است.

 

وی ادامه داد:‌ انسان پس از این مراحل حیات دارد،‌ اما حیاتش حیوانی است تا اینکه روح در وجود او دمیده شود و در آن زمان خداوند هم به آفرینش چنین موجودی که روح دارد،‌ افتخار می‌کند. تنها خالق حقیقی‌ خداوند است و او از عدم به وجود می‌آورد.

 

این مقام مسئول انسان را صاحب نعمت‌های فراوان دانست و افزود: اگر انسان بتواند صفات هفت گانه را در وجود خود داشته باشد،‌ به بهشت می‌رسد. انسان هم در روز اول خاک بود و یک حیات حیوانی داشت،‌ اما خداوند به انسان لطف کرد و او را مظهر اسماء‌ الهی قرار داد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به معجزه قرآن گفت: یک پیامبر درس نخوانده چنین آیاتی را در خصوص خلقت انسان آورده است،‌ آیاتی که علم امروز هم نمی‌تواند چیزی فراتر از ارایه دهد. پس چنین کلماتی میوه این دنیا نیست،‌ بلکه وحی است.

 

وی ادامه داد:‌ براساس آیات قرآن، ‌دنیا قرارگاه ثابت و محل توقف نیست،‌ بلکه محل موقتی است و‌ انسان تنها برای زندگی در دنیا آفریده نشده، ‌بلکه دنیا جایی است تا انسان در روز قیامت پس از حساب و کتاب به زندگی ابدی و آخرت برود. دنیا مزرعه آخرت است و در روز قیامت به تمام اعمال انسان در دنیا رسیدگی می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها