حجت الاسلام ناهیدی گفت: کاهش تعجب آور نرخ باروری در ایران قابل توجه است که در سه دهه گذشته نرخ زاد و ولد در ایران ۷۰ درصد کاهش داشته که این نرخ در جهان ۴۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۲۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد، در خطبه های نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: عامل اصلی در آزادی خرمشهر روح اعتماد به خدا و اعتماد به نیروی خود بود و مردان ما در دفاع مقدس با نهراسیدن از خطر مرگ وارد میدان شدند و این حادثه بزرگ را به وجود آوردند.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت، خاطرنشان کرد: کاهش تعجب آور نرخ باروری در ایران قابل توجه است که در سه دهه گذشته نرخ زاد و ولد در ایران ۷۰ درصد کاهش داشته که این نرخ در جهان ۴۰ درصد کاهش داشته است.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه باید یک نگاه آینده نگرانه داشت، آینده ای که چندان دور نیست و بسیاری از جوانان ما آن را خواهند دید، تصریح کرد: نباید با نگاه به مشکلات امروز برای آینده تصمیم بگیریم اگر با این نگاه تصمیم بگیریم مطمئنا آینده خود را خراب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دور از انصاف است که به خاطر مشکلات اقتصادی نسبت به آینده کشور خود بی توجه باشیم، اذعان کرد: با وضعیت موجود اگر پیش برویم یک انفجار سالمندی در آینده خواهیم داشت؛ ایران وارد دوران سالمندی شده و در حال حاضر ششمین کشور جهان در این موضوع است.

حجت الاسلام ناهیدی با تاکید بر اینکه کم شدن نیروی کار، مهاجرت، افزایش هزینه نگهداری سالمندان، وارد کردن نیروی کار و ضعیف نیروی دفاعی کشور نیز از پیامدهای کاهش جمعیت است، عنوان کرد: نخبگان ما بازوان اصلی کشور هستند و نیروی جوان در پیشرفت کشور نقش بسزایی دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها