مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی در دیدار با سفیر ویتنام مطرح کرد؛
مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: این مجموعه ملی از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار بالایی برخوردار است و ما آمادگی کامل خود را در جهت برقراری ارتباط‌های مشترک، بخصوص در زمینه استعمار ستیزی اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۹۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ظهر امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با «کونوک هویی» سفیر کشور ویتنام در جمهوری اسلامی ایران و سید کمال الدین سجادی رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار جعفری ضمن عرض خیر مقدم به سفیر ویتنام و با بیان این مطلب که مردم ویتنام این مجموعه را خانه دوم خودشان بدانند، گفت: مردم ایران اردات و علاقه خاصی به مردم ویتنام دارند و ما مردم ویتنام را ملتی آزاده و ضد استعماری می‌دانیم.

جعفری گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، از تجارب دولت و مردم ویتنام در مبارزه با استعمار بهره‌های خوبی نصیب دولت و ملت ما شد و امروز نیز ما می‌توانیم از تجارب مشترک هر دو کشور در زمینه  مبارزات استعماری و به خصوص موزه‌های جنگ با یکدیگر تبادل نظر و اطلاعات کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش چهل و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام در سال‌های گذشته در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: این مجموعه ملی از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار بالایی در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، علمی و پژوهشی  برخوردار است و ما آمادگی کامل خود را در جهت برقراری ارتباط‌های مشترک و تبادل تجربیات در  تمامی این زمینه‌ها به خصوص در زمینه استعمار ستیزی اعلام می‌کنیم.

سفیر ویتنام نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت مجموعه گفت: از نحوه نمایش و به تصویر کشیدن افتخارات ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران جنگ تحمیلی، بسیار شگفت زده شدم و آگاهی و دانش من را نسبت به انقلاب و جنگ شما بسیار بالا برد و من امیدوارم چنین امکانات و تشکیلات به روز و پیشرفته‌ای در موزه جنگ ویتنام نیز موجود شود.

«کونوک هویی» گفت: امیدواریم بتوانیم در سال ۲۰۲۳ میلادی پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ویتنام را در این مجموعه فاخر و عظیم با همکاری مدیریت موزه برگزار کنیم.

 در پایان این  مراسم دکتر جعفری در راستای پیشنهاد سفیر ویتنام در خصوص تبادلات فرهنگی و ضداستعماری میان ملت‌های دو کشور گفت: این موزه آمادگی کامل دارد تا پذیرای مسئولین، نخبگان، دانشجویان و دانش آموزان ویتنامی باشد.

جعفری همچنین با بیان اینکه این مجموعه با در اختیار داشتن گالری‌های نمایشگاهی و یکی از بهترین سینما‌های تهران این ظرفیت را دارد تا با برپایی نمایشگاه‌های مختلف، خاطرات و تصاویر چهره‌های انقلابی و استعمارستیز کشور ویتنام دراین موزه به نمایش درآید.

گفتنی است، سفیر ویتنام بعد از این دیدار از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد و اظهار داشت: از تکنولوژی و امکانات بسیار خوب و پیشرفته ای در این مجموعه در جهت به تصویر کشیدن انقلاب ایران و دوران جنگ تحمیلی بر علیه ایران استفاده شده است که حقیقتا من را شگفت زده کرد.

وی گفت: اتاق شبیه ساز بمباران هوایی، من را به شدت تحت تاثیر قرار داد چرا که خاطرات و دوران بمباران هوایی کشور ویتنام را برای من تداعی کرد.

وی افزود: در سال 1980 میلادی و با شروع جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران، بنده یک دانش آموز جوان بودم و در آن زمان ما اخبار زیادی را از این جنگ دریافت نمی کردیم، ولی بازدید از این مجموعه عظیم دانش و اطلاعات من را نسبت به انقلاب ایران و چمگ تحمیلی بسیار بالا برد.

کونوک هویی در انتها ضمن تشکر از زحمات مدیران و دست اندرکاران این مجموعه گفت: در کشور ویتنام موزه ای به عنوان موزه دفاع داریم ولی این موزه در قیاس با موزه ای که در کشور ویتنام است بسیار تخصصی تر و حرفه ای تر می باشد و رویدادهای انقلاب اسلامی ایران و دفاع ملت شما را در دوران جنگ به زیبایی به تصویر کشیده است.

ارسال نظرات