نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری جهاد تبیین را وظیفه همگانی دانست و ابزار آن را استدلال و برهان برشمرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۷۸
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۴ هزار روحانی شهید کشور به میزبانی شهرمقدس قم که چهارم خردادماه برگزار می شود، امروز یادواره 81 شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال و بختیاری و 70شهید روحانی جامعه عشایری کشور در مجتمع لاله شهرکرد برگزار ‌شد.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان در این مراسم یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  بویژه شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری و سرداردلها حاج قاسم سلیمانی، ضرورت جامعه را بر اساس فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری جهاد تبیین عنوان کرد.

آیت الله علیرضا اسلامیان گفت: همه ما باید در قبال جامعه خود احساس وظیفه کرده و در خصوص مسائل مهمی که برای مردم جای سوال است، روشنگری عاقلانه و منطقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مباحث متعددی در جهاد تبیین مطرح است، اصل اهمیت جهاد تبیین بر اساس فلسفه نزول آیات قرآنی را تشریح کرد.

آیت الله اسلامیان گفت: ما هر جایی توانستیم با مردم جامعه صحبت‌ کنیم، دلیل بیاوریم و محترمانه و صبورانه پاسخ سوالات مردم را دهیم به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصداق جهاد تبیین، ارتباط‌گیری با مردم جامعه و پاسخ به سوالات و نقدهای آن‌ها است.

آیت الله اسلامیان با بیان اینکه ائمه اطهار از تک تک ثانیه‌های زندگی خود در راستای ترویج‌ و تبیین دین در جامعه استفاده کردند، عنوان کرد: باید همگی در عرصه جهاد تبیین با تمام توان خود وارد شویم و از لحظه به لحظه عمر خود در این موضوع مهم استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید به میزهای ریاست و مسؤولیت دل‌ بست و برای آن‌ها تلاش کرد بلکه باید همه تلاش ما روی مسئله جهاد تبیین و ارتباط‌گیری بیش‌از پیش با مردم متمرکز شود.

آیت الله اسلامیان مصادیق بارز جهاد تبیین از نظر زبانی و عملی را تشریح کرد و گفت: امروز جهاد تبیین یک وظیفه تعیینی و واجب شرعی و وظیفه خطیر برای همه کسانی است که توان انجام آن را دارند.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در خبرگان رهبری با تشریح ارکان جهاد تبیین اعم از؛ مبیَّن ، مبیِّن ، مبیّنٌ له و ابزار تبیین، اظهار کرد: باید به آنچه می خواهیم تبیین کنیم احاطه داشته باشیم و مخاطب و جامعه هدف خود را بشناسیم و از ابزار صحیح در این جهاد تبیین استفاده کنیم.

آیت الله اسلامیان، تصریح کرد: دین خدا را کسی می تواند یاری کند که جمیع جوانب آن احاطه داشته باشد و گاهی تبیین با فعل است و گاهی با زبان که باید با زبان ساده و قابل فهم برای دیگران انجام شود.

وی در تشریح ابزار تبیین هم اظهار کرد: ابزار تبیین همان استدلال و برهان است و باید با همین شیوه به تبیین مسایل بپردازیم و در دفاع از ولایت هم استدلال و برهان داشته باشیم.

ارسال نظرات