خبرهای داغ:
دامغان_ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمّد (عج) استان سمنان ضمن بیان اینکه استان 113 شهید طلبه دارد، گفت: 25 کتاب و 5 مستند از زندگی شهدای روحانی استان سمنان در نمایشگاه کنگره ملی 4000 شهید روحانی در مصلی قم به نمایش گذاشته می شود.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۹۰
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمّد (عج) استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار بسیج ضمن اشاره به حضور ممتاز روحانیون در زمان دفاع مقدس اظهار کرد: روحانیون در زمان جنگ حرکت را آغاز و دیگر رزمنده‌ها را به ایستادگی دعوت می کردند و به تعبیر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی پرچمدار بودند. آنها بعد از جنگ هم در عرصه‌های متفاوت چون مبارزه با ویروس کرونا، بلایای طبیعی سیل، زلزله و.. در کنار مردم هستند.

حسینی دیباجی بیان کرد: در استان سمنان 61 گروه جهادی داریم که همزمان با شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن بخش‌های مختلف جامعه، طلاب همگام با جهادگران سلامت وارد میدان شدند و با درخشش طلاب موفقیت‌های زیادی در این عرصه ایجاد شد.

وی با اشاره به مسئولیت‌های خطیر شهدای روحانی در زمان جنگ بیان کرد: روحانیون در زمان دفاع مقدس و جنگ مسئولیت‌هایی از جمله رئیس تبلیغات و معاون فرهنگی، فرمانده گردان و برای نمونه شهید سید ابوالقاسم داودالموسوی نماینده مجلس و شهید عبدوس در جنگ رئیس تبلیغات بودند و با حضور خود در جنگ ضمن بیان معارف الهی رزمنده ها را به صبر و مقاومت تشویق می کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به نزدیک شدن به کنگره ملی 4000 شهید روحانی گفت: در استان سمنان 3900 شهید داریم و از این تعداد 113 نفر شهدای روحانی هستند که 10 نفر مفقودالاثر می باشند.

حسینی دیباجی افزود: کنگره 113 شهيد روحانی استان سمنان در تاریخ 6 خرداد سال جاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان شاهرود برگزار می شود.

وی بیان کرد: کنگره ملی 4000 شهید روحانی کشور در تاریخ 4 خرداد سال جاری در مصلی شهر قم با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، حضور خانواده‌ های شهدای روحانی و برپایی نمایشگاهی از آثار شهدای طلبه برگزار می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: 25 کتاب و 5 مستند پیرامون زندگی 113 شهید طلبه استان در نمایشگاه کنگره ملی 4000 شهید روحانی در محل مصلای قم به نمایش گذاشته می شود.

حسینی دیباجی دیدار با خانواده‌ شهدای روحانی را یکی از اقدامات قبل از برگزاری کنگره بیان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های هم اندیشی در راستای برگزاری اجلاسیه استانی و ملی، برپایی نمایشگاه پیرامون زندگی شهدای روحانی استان در مصلی شهر قم، پخش مستندها از سازمان صدا و سیما، فضا سازی میادین شهرها، فعالیت در فضای مجازی، فضا سازی رسانه‌ای و... از دیگر اقدامات برگزاری کنگره می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با تأکید بر ترویج سبک زندگی شهدای روحانی تصریح کرد: برگزاری نکوداشت و یادواره شهدای روحانی، تألیف کتاب، تهیه مستند، دیدار با خانواده شهدا، فعالیت‌های رسانه ای و... از راهکارهای مؤثر در بازگویی سبک زندگی ساده شهدای روحانی می باشد و باید به این امر در جامعه بیشتر توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها