خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خبر داد

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان همدان

همدان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: امسال در سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده که بیش از ۲۰۰ برنامه از سوی دستگاه‌ها پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۵۴
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی ظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که در سالن جلسات باغ موزه همدان برگزار شد، با اشاره به عملیات الی بیت المقدس و پیروزی آن در سوم خرداد اظهار داشت: فلسفه جنگ را باید بیشتر بشناسید و صرفا به تعبیر‌ها و توصیف‌ها قانع نشوید چراکه گاهی اوقات فقط ما به توصیف جنگ می‌پردازیم و تحلیل و چرایی‌های دفاع مقدس را انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن استراتژی تهاجمی را طراحی کرد، گفت: دشمن متخاصم استراتژی تهاجمی را طراحی می‌کند و آن استراتژی‌ها عموما براساس تهاجم برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه تصرف ایران برای ارتش بعث عراق یک تفریح نظامی است، ابراز کرد: عملیات الی بیت المقدس استراتژی دشمن را برهم زد و این استراتژی در مرحله اول تهاجمی بود و تا عملیات بیت المقدس دشمن فکر تهاجمی داشت.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های عملیات الی بیت المقدس، تغییر استراتژی بین دو متخاصم بود که استراتژی دشمن که تهاجمی بود بعداز فتح خرمشهر تبدیل به دفاعی شد.

سردار ظفری با بیان اینکه ما تهاجم کردیم نه دشمن، خاطرنشان کرد: ما سه عملیات بزرگ داشتیم به نام‌های الی بیت المقدس، والفجر۸ و کربلای ۵ که این‌ها بسیار تاثیرگذار بودند و سرنوست جنگ و تاریخ را تغییر دادند.

وی با بیان اینکه امسال در سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده که بیش از ۲۰۰ برنامه از سوی دستگاه‌ها پیش بینی شده است، گفت: در بخش ادبیات ۱۰۰ عنوان کتاب در خصوص شهدا، رزمندگان، ایثارگران چاپ شده و استان همدان در این حوزه به عنوان استان برتر در سطح کشور معرفی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به برنامه‌های اجرایی بیان کرد: برگزاری مجمع پیشکسوتان در باغ موزه، ویژه برنامه حوزه روحانیت، تشکیل شورای روابط عمومی در استان، همایش نهضت ترجمه با عنوان «پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» در راستای پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین و... از جمله این برنامه‌ها است.

وی با توجه به اینکه شعار امسال «ما مقاوم هستیم» است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه دومین کنگره سراسری ۸ هزار شهید استان همدان قرار داریم سیاست‌های کلان در راستای بزرگداشت سوم خرداد مدنظر قرار گرفته شده و سعی شده در راستای اجرای برنامه‌ها یک رویکرد خلاقانه و مبتکرانه در فضای مجازی صورت گیرد.

سردار ظفری ادامه داد: از ظرفیت هنرمندان استان در تهیه، تولید و پخش هنر‌های نمایشی، فیلم، عکس، صوت وکتاب در راستای معرفی جلوه‌های شایسته مقاومت بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد: اجرای صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح، برگزاری یادواره‌های شهدا در مساجد، دانشگاه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه، عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی متنوع، اجرای نماش خیابانی، برگزاری عصر خاطره، اردو‌های جهادی در مناطق محروم و توزیع بسته‌های معیشتی و یک برنامه ویژه که به صورت متمرکز در تهران با حضور ۳۵۰ فرمانده گردان تخریب برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌ها است که در این برنامه از خانواده شهید مازوئی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ استان همدان تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: صدا و سیمای استان همدان نیز برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی را طراحی کرده است.

وی با اشاره به روزشمار این ایام اظهار داشت: اول خرداد روز «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت»، دوم خرداد روز «شهدا، ایثارگران، پیروان ولایت»، سوم خرداد، روز «مقاومت، ایثار، پیروزی و ولایتمداری» و چهارم خرداد، «روز دزفول، روز مقاومت و پیروزی» است.

مدیر ادبیات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در ادامه گفت: سال گذشته ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ و نشر شده که از این تعداد ۱۹ عنوان متعلق به اسدآباد، ۱۱ عنوان بهار، ۱۲ عنوان ملایر، ۷ عنوان تویسرکان، ۷ عنوان نهاوند و یک عنوان به درگزین تعلق دارد که این کتاب‌ها در حوزه‌های خاطره شفاهی، تاریخ شفاهی، شعر و کودک جمع آوری شده است.

محمد برخوردار عنوان کرد: در سطح استان حدود ۱۰۰ نوقلم را شناسایی کرده و این کتاب‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی جمع‌آوری شده‌اند.

در پایان از پوستر سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد.

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار