مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلماس گفت: جمعیت جوان، کارآمد و نخبه موتور محرکه یک کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۹۴
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

سولماز کهنسال‌تمر مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلماس در گفت‌وگو با بسیج از سلماس، اظهار کرد: اصالت یک ملت به قدرت و توان مقابله با مشکلات در همه‌ها زمینه بستگی دارد.

وی به گوشه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با افزایش جمعیت مبنی بر «تلاش برای افزایش نسل، جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ی افراد، مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است» اشاره کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلماس با بیان اینکه، اصالت یک ملت به قدرت و توان مقابله با مشکلات در همه‌ها زمینه بستگی دارد، گفت: این قدرت در بازوان تک تک افراد جامعه به‌خصوص جوانان نهفته شده و یک ملت وقتی می‌تواند ادامه حیات دهد که از جمعیت جوان و فعال برخوردار شود.

وی با بیان اینکه سیاست کاهش جمعیت به عنوان یک حربه برای تضعیف جوامع اسلامی استفاده شد، ادامه داد: امروزه کشورهای پیشرفته می‌دانند آن ابزاری که موجب پیشرفت و ترقی آنها می‌شود جمعیت سالم، جوان و نخبه آن کشور است، به همین دلیل تلاش می‌کنند کشورهای اسلامی از این موهبت بی‌بهره بمانند.

کهنسال‌تمر ضمن ابراز تاسف از اینکه غرب با شعارهای زیبا و فریبنده نظیر «جمعیت کمتر زندگی بهتر» در بسیاری از کشورها به‌خصوص ایران موفق به توقف رشد جمعیت شد، گفت: این توطئه خطر‌های زیادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: وقتی جمعیت کاهش یابد، بدنه فعال یک کشور از بین می‌رود و دیگر نمی‌تواند امنیت خود را در هیچ زمینه‌ای تامین کند، در این حال به یک کشور وابسته تبدیل می شود.                                                                                                                                                 مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلماس بیان کرد: بانوان فعال و فرهنگی باید در پایگاه‌های مقاومت بسیج، بانوان را در ارتباط با اهمیت افزایش جمعیت، نرخ رشد باروری، میزان ناباروری و پیامدهای اجتماعی  اقتصادی فرهنگی آن، سلامت باروری، داشتن فرزند سالم و حفظ باروری و عوامل تهدید کننده توان باروری خانواده‌ها را آگاه کرده و باورهای غلط را در این زمینه اصلاح کنند.

ارسال نظرات