سردار علی افضلی گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحملیی است.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۳۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته مقاومت مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و تجلیل از بسیجیان شرکت کننده در مأموریت تیپ 44 حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جنوب شرق کشور، در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

سردار جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با شکوه با گرامیداشت هفته مقاومت و سالروز فتخ خرمشهر و عملیات غرور‌ آفرین الی بیت‌المقدس، با تلاوت آیه 102 سوره مبارکه آل عمران "يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ‌ ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از خداوند پروا كنيد آن گونه كه سزاوار تقواى اوست و نميريد مگر اين‌كه مسلمان باشيد"، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و نیز جبهه مقاومت به ویژه سردار دلها سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

سردار علی افضلی، با اشاره به حماسه رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر گفت: خرمشهر قهرمان ۵۷۸ روز در اشغال رژیم بعث عراق بود و دشمن استحکامات دفاعی سنگینی را در این مدت در خرمشهر ایجاد کرده بود، قبل از آزادسازی خرمشهر فرماندهان عالی رتبه فرانسوی بازدیدی از خرمشهر و استحکامات ایجاد شده در این شهر داشتند و اعلام کردند امکان باز پس گیری خرمشهر وجود ندارد و صدام هم با اطمینان گفت، " اگر ایران بتواند خرمشهر را باز پس بگیرد، کلید بصره را به آنها می دهم"، اما این غیرممکن، با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام ممکن شد و خرمشهر توسط رزمندگان اسلام آزاد گردید.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحمیلی است، صدام و همه دنیا می دانستند ملتی که در آن شرایط بتواند خرمشهر را آزاد کند پیروز جنگ است.

وی با اشاره فرمایش حضرت امام خمینی (ره) پس از آزاد سازی این شهر مقاوم، گفت: موسس انقلاب اسلامی فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" این بیان، نشان از عظمت و اهمیت عنایت ویژه خداوند سبحان به تلاش ارزشمند رزمندگان اسلام  در این عملیات غرور آفرین دارد.

سردار افضلی،اظهار داشت: رزمندگان اسلام با وحدت و همدلی نیروهای مسلح از جمله ارتش،بسیج، سپاه پاسداران، ژاندارمری ... تلاش کردند تا فرمان نایب امام زمان ارواحنافداه در عملیات بیت‌المقدس را که از جمله بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس بود، اجرا کنند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در مورد برنامه‌ریزی برای عملیات بیت‌المقدس به 3 مرحله اشاره کرد و ادامه داد: عبور از کارون و تصرف سرپلی که باید به جاده اهواز و خرمشهر برسد که 100 کیلومتر از آن در اشغال دشمن بعثی بود، دوم رسیدن به مرزهای بین‌المللی و مرحله سوم رسیدن به منطقه بین بصره و خرمشهر و سپس محاصره خرمشهر و آن‌گاه آزادسازی خرمشهر بود.

سردار افضلی،اظهار داشت: رزمندگان اسلام پس از آزادی خرمشهر با حضور در مسجدجامع این شهر به شکرانه این پیروزی بزرگ، نماز خواندند و سجده شکر بجا آوردند.

وی با اشاره به اهمیت مناجات با خدا و عبادت و بندگی پروردگار گفت: روحانی شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی می گفت" توان ما به میزان امکانات در دست ما نیست، توان ما به میزان اتصال ما به خداست" و ما در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته نتیجه اخلاص، مناجات و دعا را بارها با شکست توطئه های دشمنان مشاهده کردیم.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به دشمنی شیطان بزرگ و استکبار جهانی با انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: برای مقابله با اهداف والای انقلاب اسلامی و نا امید کردن مردم بویژه نسل جوان،  ۱۶۰۰ رسانه در سه شیفت کاری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کنند، برای شکست دادن دشمنان در این میدان باید با بصیرت در جهاد تبیین حضوری فعال داشت.

سردار افضلی، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین گفت: انقلاب اسلامی ایران از اساس با تبیین، روشنگری و بیان منطقی حرکت خود را آغاز کرد، بدون جهاد تبیین حقیقت، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبار آلود باقی خواهد ماند و دشمن سوء استفاده خواهد کرد، اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند، یعنی در واقع عمل و بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است.

وی ادامه داد: جهاد تبیین به معنای آغاز تحولی بنیادین و متمایز از حرکت‌های قبل است، جهاد تبیین اقدامی جهادی با مسیر و روشی مشخص است، زیرا تبیین به معنای بیان حقایق است و در مسیر کشف حقایق در مقابل ابهام ‌آفرینی‌های دشمنان باید به صورت جهادی و انقلابی عمل کرد و گام برداشت.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، خیر مقدم گویی عضو هیأت رزمندگان اسلام استان و جانشین فرمانده پایگاه بسیج مسجدجامع شهرکرد و تجلیل از جمعی از بسیجیان شرکت کننده در مأموریت تیپ 44 حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جنوب شرق کشور، از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در شهرکرد بود.

ارسال نظرات