غلامعلی حیدری در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان به مناسبت سوم خرداد گفت: مراحل مختلف عملیات بیت المقدس با توکل رزمندگان به خداوند متعال انجام شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۶۱۵
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سوم خرداد روز مقامت، ایثار و پیروزی؛ صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به وضعیت نابرابر امکانات و تجهیزات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: آن زمان در یک جنگ نابرابر قرار داشتیم و در برابر مردم ایران یک ائتلاف بین المللی شکل گرفته بود.

حیدری افزود: شاهد عملیات روانی پیچیده مقابل ملت ایران بودیم و بیش از 50 کشور حمایت سیاسی، تبلیغاتی و تجهیزاتی از صدام داشتند و هرکاری می توانستند انجام دادند و کم نگذاشتند.

وی گفت: عملیات روانی دشمن برای تضعیف روحیه مردم انجام می شد و به جرم حمایت مردم از رزمندگان اسلام، شهرهای ما را موشک باران و بمباران می کردند و روش های غیرمتعارف استفاده می شد که در دنیا محکوم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده ناجوانمردانه رژیم بعث عراق از بمب های خوشه ای و شیمیایی در دوارن دفاع مقدس را یادآوری کرد و افزود: منافقین و نفوذی های داخلی نیز با اقدام به ترور بیش از 17هزار نفر از مردم و مسئولین کشور را به شهادت رساندند.

وی گفت آزادی خرمشهر واقعا نگینی بود و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود؛ هرچند برخی افراد بی بصیرت به جای کمک به رزمندگان برای آزادسازی شهرها و روستاها و نقاط تصرف شده توسط دشمن بعثی، خائنانه بیانیه می دادند و آب به آسیاب دشمن می ریختند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تلاش برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین و نق زدن های افراد بی بصیرت را از مشکلات دوران فتح خرمشهر برشمرد و گفت: اینها در شرایطی بود که مردم بابصیرت ایران ایستادند و فرزندان و جگرگوشه های خود را برای کمک به نیروهای مسلح گسیل داشتند و با حضور یکپارچه مردم در صحنه، پیروزی و فتح را خداوند ارمغان داد.

حیدری، نبرد رزمندگان در عمق 20-30کیلومتری برای آزادسازی خرمشهر را یادآوری کرد و گفت: مراحل مختلف عملیات بیت المقدس با توکل رزمندگان به خداوند متعال انجام شد و هرسال این پیروزی بزرگ را گرامی می داریم و حضرت آقا با اشاره به این نماد پیروزی بزرگ فرمودند خرمشهرها در پیش داریم.

وی گفت: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر با مجاهدت، تلاش، وحدت و انسجام، برادری و عبور از نفاق و دورویی ها اتفاق افتاد و امروز در سالروز آزادی خرمشهر و سوم خرداد جمع شده ایم تا یاد کنیم از آن روزهای بزرگ و گرامی بداریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تصمیم مسئولان کشور و مایه گذاشتن  رئیس جمهور مکتبی از آبروی خود برای اصلاحات اقتصادی و مردمی سازی یارانه ها، گفت: یک عده خاصی از یارانه ها بهره می بردند و هر روز سرمایه دار غنی تر و مستضعف فقیرتر می شد؛ لذا دولت این ریسک بزرگ را در سال اول دولت انجام داد زیرا به فکر محبوبیت نیست؛ بلکه می خواهد اقتصاد را نجات دهد و به مردم خدمت کند.

وی از قاچاق کالاهای یارانه ای به کشورهای همسایه خبرداد و گفت: باید شکاف طبقاتی کم و زمینه برای تکمیل زیرساخت های کشور فراهم می شد؛ لذا با همدلی و انسجام باید این گام بزرگ را برداریم.

حیدری، آتش تهیه دشمن و تمرکزش بر اقدامات دولت را نشانه درستی این کار دانست و گفت: برخی در داخل بیانیه به نفع دشمن می دهند تا از این نمد کلاهی برای خود بدوزند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با این مضمون که خرمشهرها در پیش داریم، اظهار کرد: آزادی خرمشهر یک شبه اتفاق نیفتاد بلکه با مجاهدت حاصل شد.

حیدری آثار آزادسازی خرمشهر را برشمرد و شکل گیری جبهه مقاومت، وحدت و همدلی، تحمل سختی ها و تبیین را از پیام های عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان از صبر و متانت مردم ولایتمدار، وفادار و شجاع استان چهارمحال و بختیاری که فرصت سوء استفاده ی دشمن از فضای غبارآلود را ندادند.

گفتنی است؛ تجلیل از سه خانواده شهید و 3 رزمنده یادگار عملیات بیت المقدس به نیابت از خانواده های شهدا ایثارگران و جانبازان آزادسازی خرمشهر قهرمان در پایان این مراسم انجام شد.

ارسال نظرات