خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان در یادواره 72شهید روحانی خراسان جنوبی:
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جبهه حق پیروز میدان است، گفت: لایه پنهان و رمز پیروزی ملت ایران و انقلاب اسلامی، حق طلبی و عدالتخواهی است و اگر در این راه بکشیم یا شهید شویم برای ما تفاوتی نمی کند.
کد خبر: ۹۴۳۴۶۶۷
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر و ۷۲ شهید روحانی استان در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: مسئله پیروزی و شکست در زندگی بشر جایگاهی دارد و در امور نظامی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و… مطرح می‌شود، اما آنچه عرف به آنچه توجه می‌کند لایه آشکار آن است و حال آنکه اهمیت در لایه پنهان این موضوع است.



نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وصول به هدف و ماندن از آن را پیروزی و شکست می‌نامند، اما کدام هدف بنابراین خود هدف نیز باید تعریف و مسائل تجزیه شود، افزود: آن هدفی می‌تواند نقش پیروزی برای انسان داشته باشد که یک هدف سلیقگی و شخصی براساس جهل و نادانی نباشد بلکه هدفی تعریف شده و باید مطابق با خلقت انسانی باشد.



وی با اشاره به اینکه عناوین و عناصری داریم که آن‌ها در ذات خود پیروز هستند و شرط و شروطی ندارد، گفت: انسان وقتی پیروزی می‌شود که به عناصری مجهز باشد که شکست در آن مفهوم ندارد و قابل تحقق نیست.



امام جمعه بیرحند با بیان اینکه علم در ذات خودش پیروز میدان است هر چند تمام دنیا را جهل فرا بگیرد، تصریح کرد: اگر انسان عالم و دانشمند را بکشند علم شکست نمی‌خورد، چون در ذات خود پیروز میدان است.



وی در ادامه عنصر عقل را هم پیروز میدان دانست و افزود: اگر همه دنیا را جهل فرا بگیرد تنها یک لقمان حکیم و عاقل باشد پیروز میدان است همانطور که پیروز میدان امام صادق (ع) است.



نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه عدل و حق پیروز است و قابل شکست نیستند حالا تمام دنیا پر از ظلم شود و جلوه باطل چشم همه را خیره کند، بیان کرد: رمز پیروزی را که باید همواره به شما تبریک گفت این است که انقلاب شما براساس حق در مقابل باطل است و اصول این انقلاب براساس حق و علم می‌باشد.



حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه شهدا و امام حسین (ع) پیروز میدان حق است نه یزید و صدامیان، عنوان کرد: همه سرگشته‌های آخرالزمانی بعد از ۱۴۰۰ سال در مقابل جبهه قوی ظلم و مجهز به همه جهاز و دارای همه گزینه‌ها علیه حق، ملاحظه می‌کنید که مردم با آدرس امام حسین (ع) جلو می‌روند و از آنجا راه حضرت مهدی (عج) و عدل را پیدا می‌کنند؛ این قطب نمای فطرت انسان است و با عوامل و گرفتاری مختلف می‌تواند انسان را سرگرم کرد، اما نمی‌شود فطرت حق‌جویی و عدالت خواهی انسان را نابود کرد.



به گفته وی لایه پنهان و رمز پیروزی ملت ایران و انقلاب اسلامی، حق طلبی و عدالتخواهی است و اگر در این راه بکشیم یا شهید شویم برای ما تفاوتی نمی‌کند. ما دو آرزو داریم که حق با ناکامی دشمن پیروز شود و اگر این نشد، ما در پای حق شهید شویم بنابراین اگر انسان مجهز به عناصر غیرقابل شکست در یک شناخت صحیح شود، هرگز شکست نمی‌خورد.



امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه شکست و پیروزی برای دشمن معنایی ندارد به جهتی که یا به دست ما نابود می‌شود یا اگر عمر فرعونی هم کند به عذاب الهی دچار می‌شود، چون باطل راه نجاتی ندارد، افزود: حکمت هم یعنی همین؛ حکمت عملی و نظری یعنی کار انسانی که متکی به زیرساخت‌های فکری و زیرساخت‌های عملی قوی است بنابراین این یک ادعا نیست که انقلاب و اسلام و عدالت‌خواهی شما زیرساخت‌هایی قوی دارد و کار شما حکمت است.



وی با اشاره به اینکه اگر انسان کاری براساس عقل، صدق، بندگی خدا و خلوص انجام دهد اگر چه از نظر ظاهری به نتیجه نرسد، اما عین پیروزی است، گفت: امام راحل فرمود: «همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه».

انتهای خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها