مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد طی سال اخیر هزینه شده است
کد خبر: ۹۴۳۴۸۳۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کیان دهراب پور در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان گچساران اظهار کرد: بیمه سلامت از ابتدای سال گذشته تاکنون ۳۱۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد هزینه کرده است.

وی بیان کرد: از مجموع بیمه شدگان این سازمان بیمه گر بیش از ۹ هزار و ۵۴۷ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده اند که از خدمات بیمه سلامت بهره مند شده اند.

دهراب پور با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال از ابتدای سال گذشته تاکنون برای حوزه بیمه سلامت در استان هزینه شده است، تصریح کرد: هم اکنون ۳۲۴ هزار و ۸۵۴ نفر روستایی، ۸۶ هزار و ۵۶۹ نفر از کارکنان دولت و ۴۵ هزار و ۸۴ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد از جمعیت کهگیلویه وبویراحمد معادل ۵۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

دهراب پور گفت: در کهگیلویه وبویراحمد ۷۹۰ موسسه خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در بخش دولتی بیماران سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد بوده که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

دهراب پور بیان کرد: در استان حدود یکهزار و ۶۳ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه و دیالیزی زیر پوشش بیمه سلامت است.

 

ارسال نظرات