خبرهای داغ:
اولین یادواره شهدای حقوقدان غرب کشور امروز یکشنبه به میزبانی کرمانشاه و با حضور مسئولان عالی قضایی کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی، حقوق دانان بسیجی و خانواده معظم شهدای حقوقدان غرب کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۵۲۲۵
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اولین یادواره شهدای حقوقدان غرب کشور امروز یکشنبه به میزبانی کرمانشاه و با حضور مسئولان عالی قضایی کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی، حقوق دانان بسیجی و خانواده معظم شهدای حقوقدان غرب کشور برگزار شد.

یادواره های شهدا تلنگری است برای همه ما تا مسیر را گم نکنیم

سردار مسعود قنبری جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سالروز آزادی خرمشهر را نماد مقاومت در تاریخ جمهوری اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس با تمام سختی ها، فراز و فرودهایی داشت که گذشت اما آنچه که امروز به عنوان سند افتخار از آن یاد می کنیم شهدا هستند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره های شهدا تلنگری است برای همه ما تا مسیر را گم نکنیم و امید است که راه این شهدا را ادامه دهیم.

سردار قنبری در ادامه به تلاش حقوقدانان استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: این تلاش ها در راستای کارآمدی نظام قضا است.

وی گفت: حقوقدانان استان کرمانشاه همکاری خوبی به ویژه در حوزه صلح و سازش، رفع موانع تولید و پیشگیری از وقوع جرم با آگاه‌سازی حقوقی در مساجد داشتند.

امروز برگزاری یادواره های شهدا در سطح کشور به یک فرهنگ تبدیل شده است

رسول بهرامی پور مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه نیز در ادامه گزارشی از روند برگزاری اجلاسیه شهدای غرب کشور را ارائه داد و اظهار داشت: از سه ماه قبل آمار و اطلاعات شهدای حقوقدان استان‌های غرب کشور جمع‌آوری و زندگی‌نامه آنان تهیه و تدوین شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در سال 1400 قاضی و حقوق‌دان بسیجی شهید سلیم قنبری است که با توجه به اقدامات خوب استان کرمانشاه در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حقوق‌دان، میزبانی این اجلاسیه در سال 1401 به استان کرمانشاه واگذار شد.

بهرامی پور بیان داشت: امروز به حمد خدا برگزاری یادواره های شهدا در سطح کشور به یک فرهنگ تبدیل شده و در این راستا یک گفتمان در حال شکل گیری است.

وی خاطر نشان کرد: امروز مفتخریم که جبهه حقوقدانان انقلابی در استان برای دفاع از حقوق ملت، نظام و انقلاب اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی شکل گرفته و در باب پیگیری و مطالبه گری حقوق عامه که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، نقش آفرینی داشته است.

مردم بالاترین ارزش برای نظام محسوب می شوند/ اتومبیل انقلاب بدون نظام ارزشی نمی تواند

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در ادامه این اجلاسیه اظهار داشت: نظام ما یک نظام الهی است و مقام معظم رهبری به خوبی از آن به عنوان شعائرالله نام برده است.

وی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران چون با معاد سروکار دارد در درجه اول هدفش تحقق امر شرع مقدس برای اداره کشور است به همین دلیل یک نظام ارزشی محسوب می شود.

توسلی زاده گفت: باید به مردم خدمت کنیم تا نظام ارزشی آسیب نبیند چرا که مردم بالاترین ارزش برای نظام محسوب می شوند.

وی افزود: اتومبیل انقلاب بدون نظام ارزشی نمی تواند حرکت کند چرا که سوخت آن همین نظام ارزشی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه طی ۳۲ ماه گذشته توانستیم مهم ترین شعار رهبر مبنی بر مردمی کردن دستگاه قضایی و خدمت به مردم جهت آسان کردن کارها، را محقق کنیم.

وی بیان داشت: امروز دادگستری استان کرمانشاه در برنامه ملاقات‌های مردمی یکی از پیشتازان دادگستری ها در کشور است و توانسته در راستای فرامین مقام معظم رهبری گام های موثری بردارد.

توسلی زاده افزود: دستگاه قضا در استان کرمانشاه با ورود به حوزه آسیب های اجتماعی و حضور مستمر در مساجد و محلات توانسته در راستای حل مشکلات مردم که ۹۰ درصد آن در راستای مسائل معیشتی است، به مردم خدمات شایسته ای ارائه دهد.

گفتنی است درپایان این مراسم از کتاب شهدای حقوق‌دان استان کرمانشاه، سالنامه شهدای حقوق‌دان غرب کشور، آلبوم زندگی‌نامه شهدای حقوق‌دان و پوستر اجلاسیه رونمایی شد و همچنین از خانواده معظم شهدای حقوق‌دان غرب کشور تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات