خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی؛
سیاهکلی عنوان کرد: امروز اوقاف آمادگی دارد تا ششدانگ ملک موقوفه را تبدیل به احسن نماید و یا در هر اندازه ای افراز نماید و این امر مهمی است.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۳۰
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی راهکارهای نحوه تبدیل به احسن شدن زمین های وقفی شهر خاکعلی که با حضور حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف استان قزوین، فتوحی فرماندار آبیک و مسوولان شهر خاکعلی برگزار شد، بیان کرد: تحول خوب و نگاه جدید جهت حل مسایل و کمک به مردم در حوزه وقف توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ایجاد شده است. وقف سنتی حسنه و بی نظیر است و پیش از اسلام هم وجود داشته اما اسلام توجه جدی به این امر دارد.

وی گفت: وقف با نگاه رفع مشکل مردم از سوی واقف ایجاد شده و اگر جایی در حوزه وقف مشکلی برای مردم ایجاد شده باید به دنبال رفع مشکل بود چرا که وقف با نگاه رفع مشکل مردم با نیت واقف انجام می شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز اوقاف آمادگی دارد تا ششدانگ ملک موقوفه را تبدیل به احسن نماید و یا در هر اندازه ای افراز نماید و این امر مهمی است.

سیاهکلی عنوان کرد: در مقطعی قرار داریم که طرح کاداستر در حال پیاده شدن است یعنی در این طرح که مصوبه مجلس سیزدهم در سال ۱۴۰۰ است، مصوب شد که همه مردم ایران باید صاحب ملک شوند و این اقدام بزرگی است که نیاز به سرمایه زیاد دارد و بخشی از این سرمایه از سوی مجلس تعیین شد و بخش دیگر به توان مردم واگذار شد.

وی افزود: ما جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که املاکمان سند ندارد و این وجهه خوبی ندارد چرا که ایران یک کشور اسلامی است و در اسلام به مالکیت بسیار توجه ویژه ای شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اختلافاتی که بین بخش های دولتی با مردم در همین زمینه وجود دارد، دولت این قانون را که همه مردم ایران باید صاحب ملک شوند تصویب کرد و بر همین اساس تا یکسال و نیم آینده، همه مردم صاحب سند مالکیت خواهند شد و این فرصت خوبی است که در جایی که مشکلات وقفی وجود دارد، مشکلات را با کمک اوقاف حل و فصل نماییم.

سیاهکلی اضافه کرد: نگاه سازمان اوقاف به استان قزوین بسیار ویژه است و در جریان بیدستان نیز امکانات ویژه تری به این بخش اختصاص دادند. کارگروهی متشکل از بخشدار، نماینده فرماندار، شهردار و اوقاف برای شهر خاکعلی تعریف شود تا مسایل را با کارشناس دادگستری برطرف نمایند و هر جا که مشکل برطرف نشد طی چنین جلساتی رفع شود. مردم نیز که به دنبال حصول سند هستند باید از این موضوع خیالشان آسوده باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها