خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: هم اکنون تعداد ۷۵۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که از این تعداد ۷۲۴ نفر مرد و ۳۳ نفر زن هستند.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۹۲
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، اسحاق ابراهیمی در اولین جلسه هیئت امنای ستاد دیه فارس اظهار داشت: سال گذشته با کمک 183میلیارد و819 میلیون ریالی خیرین و کمک‌های ستاد دیه، زمینه آزادی 474نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد.

وی افزود: جمع کل بدهی این افراد دو هزار و 438میلیارد و 192 میلیون ریال بوده که از این مبلغ 964 میلیارد و 881 میلیون ریال شکات از حق خود گذشت کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های فارس اضافه کرد: در جشن‌های گلریزان ماه مبارک امسال هم خیرین مبلغ 50 میلیارد و 479 میلیون ریال کمک نقدی و 18 میلیارد و 316 میلیون ریال متعهد شدند که در مجموع 69 میلیارد و 196 میلیون ریال به صورت نقدی و تعهدی کمک کردند.

ابراهیمی اظهار کرد: در این جلسه نیز 27 پرونده بررسی که کل بدهی این افراد 162 میلیارد و 620 میلیون ریال بوده است و مبلغ یک میلیارد و 547 میلیون ریال، شکات گذشت کرده‌اند و مبلغ 149میلیارد و 794 میلیون ریال اعسار توسط قضات پذیرش شده و 11 میلیارد و 278 میلیون ریال مورد نیاز توسط اعضا هیئت امنا تایید و با کمک خیرین و ستاد دیه پرداخت که زمینه آزادی این افراد از زندان فراهم شد.

وی گفت: هم اکنون تعداد 757 نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که از این تعداد 724 نفر مرد و 33 نفر زن هستند.

مرتضی موصلی، مدیرکل امداد فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم با فرهنگ و نوعدوست استان در بسیاری از زمینه‌های کار خیر پیشتاز هستند، گفت: مصداق این امر را می‌توانیم در ماه مبارک رمضان و در خصوص جذب حامی کودکان ایتام و محسنین شاهد باشیم که فارسی‌ها توانستند با اختلاف چشمگیری از استان‌های دیگر در کشور اول شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای افزایش توفیقات و خدمت به، ولی نعمتان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، افزود: امدادگران می‌کوشند تا با همکاری نیکوکاران حقیقی در کنار ستاد دیه استان و در راستای کمک به خانواده‌های زندانیان گام‌ها موثری را بردارند.

مدیرکل کمیته امداد فارس در ادامه یکی از راهکار‌های هدایت نیکوکاران به سمت آزاد سازی زندانیان را استفاده از سامانه پیامکی معرفی کرد و گفت: یکی از تدابیر خوبی که در امداد در حال انجام است؛ ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد بود که بتوانند خیران و نیازمندان را در این مکان شناسایی و جذب کنند.

موصلی با اشاره به مردمی بودن مراکز نیکوکاری، اضافه کرد: 8900 مرکز نیکوکاری در کل کشور وجود دارد که تعداد 407 مرکز فعال در فارس با مدیریت خود مردم در کمک رسانی به نیازمندان فعالیت‌های اثربخشی را انجام می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس تاکید کرد که احکام جایگزین حبس می‌تواند راهکار مناسبی برای زندانیان جرائم غیرعمد باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها