خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خبر داد
همدان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: استان همدان تعهد ۲۳هزار و۵۰۰ نفر شغل را به عنوان کف کار در سال جاری پذیرفته است و قطعاً منویات وزیر کار را با جدیت بسیار با کمک مدیریت استان پیش خواهیم برد.
کد خبر: ۹۴۳۵۴۴۲
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، ظاهر پورمجاهد در مراسم افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند اظهار داشت: استان همدان یک برنامه یک ساله به دلیل تمدید برنامه ششم و برای هر شهرستان یک برش و برنامه‌ای دارد که شاخص‌های اصلی آن نشأت گرفته از برنامه ششم است و برای انجام کار متناسب با پتانسیل هر شهرستان از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: دولت سیزدهم تلاش ارزشمند و سیاستگذاری خوبی در حوزه اشتغال و تولید و سرمایه‌گذاری داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه وزیر کار تعهد اشتغال امسال را یک میلیون نفر شغل در کشور اعلام کرده‌ است، بیان کرد: استان همدان تعهد ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر شغل را به عنوان کف کار در سال جاری پذیرفته است و قطعاً منویات وزیر کار را با جدیت بسیار با کمک مدیریت استان پیش خواهیم برد.

وی گفت: استان همدان بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و  با امکانات زیرساختی خوب با بهترین شکل طرح‌ها را پیش خواهیم برد.

پور مجاهد با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی در استان‌ها و نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد در کشور حرکت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی چون فرآوری دولومیت و  طرح‌های متنوع دیگر در ابعاد مختلف در شهرستان نهاوند در دست پیگیری بوده و قول می‌دهیم نهایت مساعدت را برای فاز دوم و سوم این پروژه و دیگر طرح‌هایی که شستا می‌تواند در شهرستان و استان انجام دهد، داشته باشیم.

*آغاز عملیات اجرایی فاز دو کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند

مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نیز بیان داشت: پروژه دولومیت کلسینه نهاوند در تیرماه ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی و در فروردین ماه ۱۴۰۰ کار اجرایی آن آغاز شد و پایان فروردین ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن به پایان رسید که امروز شاهد افتتاح این پروژه عظیم هستیم.

تدین با اشاره به اینکه تولید ۳۰ هزارتن دولومیت کلسینه با آخرین تکنولوژی ‌و اتوماسیون با عنوان بهترین عامل انتقال انرژی به استان است، گفت: این پروژه بزرگ صنعتی که ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزارتن محصول نهایی را دارد، یکی از سه پروژه مهم صنایع نسوز ایران است که نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده صنایع معدنی شهرستان و ایجاد اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دو کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به حمایت‌های نماینده نهاوند و سایر مسئولين قرار است به زودی فاز دوم مجموعه کلنگ‌زنی و آغاز شود.

*فرآورده‌های معدنی محور اقتدار و توسعه اقتصادی کشور است

مدیرعامل شرکت صدر تامین در آئین افتتاحیه کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند داشت: فرآورده های معدنی محور اقتدار و توسعه اقتصادی کشور است.

امیرحسین نادری افزود: در صدر تامین پتانسیل‌های بالایی با داشتن بزرگ‌ترین معادن طلا داریم.

وی تصریح کرد: این پروژه با توجه به اینکه استان همدان معدن دولومیت استان با ۴۵ درصد با حداکثر خلوص است که فرآورده‌های بسیاری با هدف تکمیل زنجیره ارزشی دارد.

مدیرعامل شرکت صدر تامین گفت: عناصر پلی متال و آهن بسیار قابل توجهی هم در این حوزه وجود دارد.

*پیش بینی ارزآوری حدود ۵۰۰ هزار دلار از کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز اظهار داشت: احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شد و امروز با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن دولومیت کلسینه شده به بهره‌برداری رسید.

یوسف شعبانی افزود: کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند برای ۴۰ نفر جویای کار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم محصول تولید شده و به منظور توسعه بازارهای صادراتی، حدود ۵۰ درصد محصولات این کارخانه به سایر کشورها مانند عراق و ترکیه صادر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: میزان درآمد حاصل از راه‌اندازی کارخانه کلسینه نهاوند در استان همدان، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال و ارزآوری آن حدود ۵۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است که با توجه به قابلیت توسعه این واحد تولیدی، میزان تولید، فروش، درآمد و اشتغال می‌تواند افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات