مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه موقت یاسوج گفت: جهاد تبیین مهمترین فریضه در مقطع کنونی برای دلسوزان انقلاب و نظام است.
کد خبر: ۹۴۳۵۸۵۴
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در جمع مدیر و کارکنان اداره کل غله و بازرگانی استان با گرامیداشت سوم خرداد تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با مقوله جهاد تبیین را یادآور شد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بارها بر موضوع جهاد تبیین تاکید داشته‌اند که این موضوع در ادامه تاکیدات معظم له بر جهاد نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده است که معنای ساده این تبیین آن است که هر کسی در هر جایگاهی که دلسوز نظام و انقلاب است به تبیین خدمات و مفاهیم انقلاب اسلامی بپردازد و در روشنگری اذهان به عنوان یک فریضه کوتاهی نکند.
وی عرصه دفاع مقدس را یک از مهم‌ترین عرصه‌هایی دانست که نیازمند تبیین و روشنگری است و اضافه کرد: جنگ و دفاع مقدس باید برای مردم و بویژه نسل‌های که دوران جنگ را به یاد ندارند تبیین شود تا حقایق دفاع مقدس و ناگفته‌های دفاع مقدس روشن شود چرا که تمامی ابعاد جنگ و مفاهیم آن و دستاوردهای آن نیازمند تبیین است.جهاد تبیین مهم‌ترین فریضه در مقطع کنونی است/ دولتمردان به طور مستمر در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌های دولت با مردم‌گفت و گو و آن را تبیین‌نمایندحکمتی نیک در تبیین دفاع مقدس به برخی دست آورد های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: استحکام نظام انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی از دستاوردهای دفاع مقدس بود که به همراه تشکیل جبهه بزرگ مقاومت که این جبهه در واقع تحقق آرمان بلند حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر صدور انقلاب است به شکل گیری مناسبات جدید قدرت در غرب آسیا انجامید و امروز ایران یک بازیگر مهم منطقه‌ای است.
وی ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر برکات دفاع مقدس خواند و اضافه کرد: بسیاری از کسانی که در مقابل داعش و گروه‌های تکفیری در قالب مدافعین حرم حضور داشتند در شرایط سنی‌ای بودند که انقلاب اسلامی و جنگ را تجربه نکرده بودند ولی با این وجود و متأثر از فرهنگ ایثار و شهادت در میدان مقاومت حضور پیدا کردند و برخی نیز به شهادت رسیدند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه موقت شهر یاسوج در بخش دوم سخنان خود به موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پرداخت و نکاتی در اهمیت این مقوله و هم چنین برخی مواردی پیشنهادی را از باب جهاد تبیین مطرح کرد.
حکمتی نیک طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را طرحی برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور خواند و تصریح کرد: هدف دولت از این طرح علاوه بر اصلاح وضعیت اقتصادی کمک به معیشت مردم، کنترل گرانی‌ها، مبارزه با قاچاق و سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور است.
وی با برشمردن مشکلات ناشی از ارز ترجیحی برخی از نتایج عزم دولت برای حذف آن را ترغیب کشاورزان به تولید و به تبع آن رونق تولید که سبب وابستگی کمتر کشور به خارج از کشور خواهد شد به همراه کنترل قاچاق کالاهای اساسی و بالا رفتن قدرت خرید دانست.

حکمتی نیک خطر تسری افزایش چند قلم کالا به سایر کالاها را گوشزد شد و گفت: برای جلوگیری از چنین اتفاقی لازم است قیمت‌ها تثبیت و ورود و خروج کالا به کشور و بازار کنترل شود و همچنین نباید اجازه داد افزایش قیمت جدید پیش آید که این همه در کنار کنترل نقدینگی که قرار است با توزیع کالابرگ مدیریت شود می‌تواند به اثرگذاری و موفقیت این طرح یاری رساند.
وی از ضرورت گفت و گوی مداوم دولتمردان با مردم گفت و تاکید کرد: لازم است دولت مردان بطور مستمر با مردم در ارتباط و واقعیات و نیازها گفته شود و در هر اقدامی مردم در جریان امور قرار گیرند.
حکمتی نیک در بخش پایانی سخنان خویش موضوع امنیت غذایی را از مهم‌ترین موضوعات کشور خواند و گفت: دو حادثه جنگ روسیه و اوکراین و هم چنین خشکسالی بزرگ در جهان سبب تشدید ناامنی غذایی در جهان شده است که برای مدیریت چنین موضوعی نیاز به دو رکن فراهم سازی و اصلاح الگوی مصرف است که در بحث فراهم سازی دولت باید پیگیر موضوعاتی همچون بازاریابی، ذخیره سازی و کشت فراسرزمینی باشد.جهاد تبیین مهم‌ترین فریضه در مقطع کنونی است/ دولتمردان به طور مستمر در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌های دولت با مردم‌گفت و گو و آن را تبیین‌نماینددر ابتدای این مراسم حجت الاسلام مردانی رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج طی سخنان کوتاهی به برخی اقدامات فرهنگی و روشنگری در اداره غله و خدمات بازرگانی پرداخت.
وی برگزاری نماز جماعت به طور مستمر، کلاس‌های احکام، برنامه‌های حوزه حجاب و عفاف، مسابقه گام دوم انقلاب، برگزاری جشن‌ها و مراسمات مناسبتی و مذهبی، برگزاری نشست‌های روشنگری، تجلیل از جانبازان، ایستگاه صلواتی و همچنین فضاسازی اداره با توجه به مناسبت‌های مختلف را از اهم برنامه‌های فرهنگی در این اداره خواند.
گفتنی است در این مراسم هم چنین ابوالحسن صداقت کیش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی طی سخنان کوتاهی به برخی فعالیت‌های فرهنگی این اداره اشاره کرد و با توجه به جایگاه اداره غله در بحث تأمین کالاهای اساسی گزارشی از فعالیت‌ها و موجودی کالاهای اساسی در انبارهای این اداره داد.
صداقت کیش بحث تأمین آرد خبازی های استان را یک مقوله مهم عنوان کرد و اظهار داشت: با جلسات مستمری که با مجموعه استانداری داشتیم و حتی گاهی به صورت ویدئو کنفرانس با تهران برگزار می‌شود به صورت شبانه روزی در حال نظارت و پایش بازار و وضعیت آرد و نان استان و موضوعات مربوط به نانوایی‌های استان هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات