فعال سیاسی و جهادی گفت: پیکر مطهر شهدای مدافع حرم در مظلومانه ترین حالت تشییع شدند، چون تفکر آنها با دیپلماسی برخی دولتمردان همخوانی نداشت و امروز یکی از مطالبه های خانواده معظم شهدا محاکمه سریع غارتگران بیت المال و خائنان به نظام است.
کد خبر: ۹۴۳۶۱۱۸
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در تربت جام، سعید قاسمی فعال سیاسی و جهادی در نخستین یادواره شهید مدافع حرم مصطفی عارفی در تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعان حرم با تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم و ۶۳۱ شهید این شهرستان اظهار کرد: پیام محبت، همبستگی و وحدت مردم شیعه و اهل سنت شهرستان تربت جام زیر دوربین و رصد دشمنان قرار دارد تا خدشه وارد کند و لی الحمدالله افراطیون مذهبی نتوانستند بین آنان اختلاف ایجاد کنند.

وی با اشاره به اعتراف سران استکبار جهانی دشمن برای از بین بردن اسلام و قرآن و جلوگیری از نفود اسلام در جهان گروه تروریستی داعش را تشکیل شد ادامه داد: چون تصمیم شان این بود که از هر طرف که کشته شوند به نفع آمریکا و اسرائیل است ولی فرزندان جبهه مقاومت در مبارزه با گروه های تروریستی و دفاع از عتبات عالیات جان خود را تقدیم و این ‌گروه تروریستی را نابود کردند.

سردار قاسمی تصریح کرد: خانواده های شهدای مدافع حرم با بصیرتی که داشتند پیکر مطهر عزیزانشان در مظلومانه ترین حالت ممکن تشییع شدند. چون تفکر آنها با دیپلماسی برخی دولتمردان همخوانی نداشت.

وی با انتقاد به برخی دولتمردان گذشته در عدم همراهی با سیاست های حاج قاسم سلیمانی در حمایت از جبهه های مقاومت اسلامی تصریح کرد: برخی دولتمردان معتقد بودند که جریان سوریه یک جریان آخرالزمانی است و باید بشار کنار برود و برخی هم در جریان سفر بشار اسد که به اتفاق حاج قاسم با رهبر معظم انقلاب رقم خورد در گرما گرم جنگ نه تنها همراهی نکردند، بلکه استعفا دادند.

 قاسمی با تاکید بر اینکه باید غارتگران بیت المال هر چه سریع تر محاکمه شوند خاطر نشان کرد: کسانیکه در گذشته و حال سعی داشته و دارند انقلاب را از مسیر اصلی خارج کنند خائن به وطن، اسلام و قرآن هستند و برای عبرت دیگران خداوند در همین دنیا آنان را خار و ذلیل خواهد کرد.

احمد تولیت دبیر اجرایی این یادواره در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: شهید مدافع حرم مصطفی عارفی سال ۵۹ در محله فاز یک فرهنگیان تربت جام متولد شد و با پایان دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه و گرفتن دیپلم به خدمت مقدس سربازی رفت و سپس به شغل شریف رانندگی تاکسی و کارگری مشغول شد.

وی افزود: با حمله گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه، پس از گذراندن دوره های آموزش نظامی و عضویت در لشکر فاطمیون موفق شد با هزینه شخصی سه مرحله به کشور عراق عزیمت کند و در کنار نیروهای حشدالشعبی عراق به مقابله با داعش بپردازد.

تولیت تصریح کرد: شهید مصطفی عارفی مجدد در سال ۹۴ عازم سوریه شد و در کنار دیگر رزمندگان جبهه مقاومت گردان امام رضا(ع) با دشمنان اسلام به مبارزه پرداخت که درسال ۹۵ دربلندی های تدمر سوریه بر اثر ترکش نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است جشن تولد فرزند شهید، تجلیل از همسران و همرزمان شهید، نام گذاری مسیر برگشت خیابان 22 بهمن به نام شهید مصطفی عارفی و بازخوانی سرود سلام فرمانده به همت خواهران بسیجی از جلوه های بارز فرهنگی این محفل شهدایی در شهرستان تربت جام بود.

در خور ذکر است نخستین یادواره اولین شهید مدافع حرم تربت ‌جام شهید مصطفی عارفی با عنوان «مصطفی در اوج» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از فرماندهان مدافع حرم استان خراسان رضوی، فرماندار، امامان جمعه‌ و ‌جماعات ،مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی، امنیتی و قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت تربت جام در محل هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها