رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از مهمترین حوادث تعیین کننده و تاریخ ساز است که نشان دهند پیوند مردم با روحانیت و نقطه عطف حرکت انقلابی مردم ایران است.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۸۰
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

همزمان با سالروز عروج ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه و هادی سیاسی بسیج در شهرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه اظهار کرد: امام خمینی (ره) خورشیدی بی غروبی است که با طلوع آن هزاران چشمه‌ی نور در زندگی ملت ایران جوشیده است. حضرت امام (ره) هیچ وقت غروب نمی‌کند چرا که اندیشه و راه امام همیشه زنده است و ما نباید بگذاریم تحریفی در آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی رخ دهد، لذا یکی از وظیفه‌های امروز جوانان مؤمن و انقلابی جهاد تبیین اندیشه و آرمان امام (ره) است.

او افزود: حضرت امام در همه عرصه‌ها به جوانان میدان داد و اعتماد کرد و مسئولان هم باید به نسل جدید و جوانان اعتماد کنند و به آنها میدان دهند تا با تلاش و برنامه ریزی و خدمت به مردم مسیر انقلاب ادامه داشته باشد. قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از مهمترین حوادث تعیین کننده و تاریخ ساز است که نشان دهند پیوند مردم با روحانیت و نقطه عطف حرکت انقلابی مردم ایران است.

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قیام به عنوان مهمترین فصل خونین مبارزه ملت مسلمان ایران و مبدأ نهضت اسلامی مسئله ارزشمندی است و باید به شیوه‌های مختلف به نسل‌های آینده گفته شود تا در اذهان و حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار باشد.

محمدی وند با بیان اینکه نیمه خرداد هرسال یادآور سالروز عروج ملکوتی عبد صالح پروردگار، خمینی کبیر (ره) و سالگشت حادثه تاریخ‌ساز مدرسه فیضیه، موسم مرگ و اندوه همیشگی ملت مسلمان ایران است، عنوان کرد: مبارزِ خستگی‌ناپذیری که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به‌عنوان رستاخیز و رویداد قرن با تکیه بر فرهنگ عظیم عاشورا و پشتیبانی ملت مجاهد ایران و به مدد الهی بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و پس از سال‌ها سلوک متعالی، در راه قرب الهی و هدایت بندگان خدا به لقاءالله پیوست و امت اسلام را در ماتم خویش داغدار کرد.

او در ادامه گفت: حضرت امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه و عالمانه خود عظیم‌ترین حماسه مردمی و شگفت‌انگیزترین پدیده قرن اخیر را با خلق یک حکومت دینی برخاسته از اراده مردم طراحی و پایه‌گذاری کرد که منافع استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار را با بیداری ملت‌های مسلمان و مظلوم در سراسر جهان به چالش کشید و نویدبخش تحقق نظم نوین الهی مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه در آستانه سی‌ وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت سالروز آغاز رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و پنجاه و نهمین سالروز قیام مردمی ۱۵ خرداد که سرآغازی بر نهضت بیداری اسلامی ملت ایران و نشانگر عمق پیوند معنوی مردم با آرمان‌های الهی است، بیان داشت: یاد و خاطره آن امام فقید سفر کرده و شهدای انقلاب اسلامی و خالقان حماسه بزرگ ۱۵ خرداد را گرامی داشته و امیدوارم با تأسی به راه امام و شهدای گران‌قدر و حول محور وحدت و همدلی، بیش‌ازپیش در مسیر حفظ و صیانت از نعمت ارزشمند انقلاب اسلامی و اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی و تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها